Националният институт за недвижимо културно наследство и концесионерът на ЖП гара Пловдив водят спор за оригиналния вид на сградата. Постройката, чието състояние днес е лошо, е паметник на културата от началото на 20-и век и според изискванията на концесията трябва да бъде реставрирана, като се запази първоначалният ѝ облик.
Експертите от института обаче констатират разминавания между проекта за реставрация и оригиналният вид на сградата от 1908-а година, като смятат, че заложените в проекта мерки за опазване на архитектурния обект са непълни.
Спорът е за дограмата, която ще бъде поставена, цвета на фасадата и вида на покрива, чийто ремонт е най- спешен. От страна на дружеството концесионер на ЖП гара Пловдив обаче заявяват, че в проекта си се придържат към първоначалния вид на гарата и че сегашната дървена дограма на прозорците няма да позволи сградата да бъде енергийно ефективна.
Концесионерът обжалва изискванията, твърдейки, че ще бъде принуден да спре изпълнението на проекта за реставрация.
Пуснаха под гаранция шефа на частна АГ болница в Пловдив, обвинен за присвояване на милиони
Мотористи, облечени като Дядо Коледа, преминаха по столични булеварди (ГАЛЕРИЯ)
"Нова година - нова валута": Опитът на Португалия и Австрия по пътя към еврото
Откриха над 400 кг тютюн за наргиле без бандерол в складове под наем (СНИМКИ)
Българин почина в САЩ: Мъжът е бил в център за задържане на имигранти в Мичиган