ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Задръствания по малките улички в центъра заради пешеходна зона на бул. "Витоша"

Чете се за: 00:50 мин.
У нас

От началото на седмицата участъкът от улица "Алабин" до булевард "Александър Стамболийски" вече е пешеходен. Идеята е да бъде продължена естествената пешеходна ос по булевард "Витоша", свързвайки я с площад "Света Неделя" и с археологическите разкопки там. Автомобилното движение по малките учлики също петърпя промени и повечето са със сменена посока на движение. Предизвика ли тази промяна смут сред шофьорите и защо част от гражданите намират новата организация за неуместа. В рубриката ни "Гласът на града" ви срещаме с един от противниците на новата пешеходна зона, той работи в железопътната инфраструктура, но от години се интересува от трафика в столицата.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

Цветан Александров е и пешеходец, и водач на автомобил. Според него новата пашеходна зона в София допълнително е утежнила трафика в центъра.

Цветан Александров: "Сега, за да отида например с автомобил, тъй като и аз минават оттук по "Алабин", за да отида до "Стамболийски", трябва да обиколя целия квадрат, което ще ми отнеме като време много повече и реално моят автомобил ще избълва повече изгорели газове."

Идеята на новите пешеходни зони обаче е именно да се намали броят на автомобилите в центъра и хората да започнат да го избягват или да предпочитат алтернативните методи на придвижване като градски транспорт, велосипед или скутер.

Цветан Александров: "По-скоро би трябвало по-бързо тези автомобили да преминават оттук, отколкото да ги задържаме по задръствания по малките улички, което сега се случи за тези 300 метра затворен булевард. Би било по-добре, ако се насърчава обществения превоз, той трябва да е по-удобен, по-бърз, за да може някой хора да слязат от автомобилите си и да го използват."

Водачите все още не са свикнали с новата организация и много от тях се объркват. В момента пред Съдебната палата има полицейски служители, които следят в пешеходната зона да не влизат автомобили. На някои се пишат актове, други се разминават само с предупреждение. Някои шофьори все още не могат да се ориентират с новите посоки на движение по улиците и карат в насрещното. Друга промяна с която водачите ще трябва тепърва да свикват е промяната на максималната скорост на колите в центъра на София от 50 на 30 км/ч. Това се прави с цел подобряването на условията за велосипедистите.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?