ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Димитър Маргаритов, КЗП: Изключително право на потребителя е в 14-дневен срок да се откаже от покупката

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 02:47 мин.
Икономика
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      През изминалата година получихме много сигнали на потребители - над 20 000 на годишна база, въпреки че потреблението се сви заради пандемията. Логично се увеличиха сигналите на онлайн потребители - хора, които пазаруват предимно в интернет. Това съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов - гост в студиото на “Денят започва” в Световния ден на потребителските права.

      Той припомни, че изключително право на потребителя е в 14-дневен срок от получаването на стоката да се откаже от покупката, да върне стоката и да получи парите си по начина, по който е платил на търговеца.

      “Изключенията са изчерпателно посочени в закона. Това са случаите, в които става дума за продукти с авторски права и продукти, които поради хигиенни и здравословни съображения, не е уместно да бъдат връщани. Всички останали стоки - дрехи, спортни стоки, комуникационни средства, стоки за бита и т.н., подлежат на възстановяване в този срок”, уточни Маргаритов.

      С отварянето на моловете КЗП е направила над 200 проверки, за да установи дали обявените промоции и намаления са реални.

      “Около 20 нарушения има, което показва, че се запазва общият тренд от при 10% от проверките да се откриват нарушения. Нямаше нещо иновативно, а по-скоро не бяха обявени правилно старата и новата цена, не беше ясен срокът на обявеното намаление”, обясни председателят на КЗП.

      По думите му през последната година COVID-19 определено се използва като търговска марка от някои нелоялни търговци, които се опитва да заблудят потребителите с неверни послания и “се опитват да изкарат на техен гръб повече пари”.

      “В началото на пандемията това бяха опитите да се вдигат напълно изкуствено цените на стоките от първа необходимост - личните предпазни средства, дезинфектантите и т.н. За щастие, този период премина доста бързо, може би и заради бързите действия на контролните органи, за да се стигне до последните месеци до опити на различен тип търговци, които се опитват да пласират различни продукти с посланието, че те са много ефективни и дори лекуват COVID-19”, отбеляза Маргаритов.

      Какво още коментира председателят на КЗП - вижте във видеото.

      Гледайте повече от "Денят започва"

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?