Две бебета динозаври са били последната храна на тиранозавър на 75 млн. години

две бебета динозаври били последната храна тиранозавър млн години
от БНТ
17:51, 09.12.2023
По света

Останки на две бебета динозаври са открити във вкаменелост на тиранозавър на 75 милиона години, което хвърля нова светлина върху променящия се начин на хранене на древните хищници, съобщи Би Би Си.

Изследователи са открили задните крайници на два малки птицеподобни динозавъра под гръдния кош на млад горгозавър, близък братовчед на тиранозавъра рекс.

Авторите на проучването твърдят, че откритието показва, че малките горгозаври са се хранили с непораснали животни. По-ранни фосилни доказателства даваха основание да се смята, че възрастните екземпляри са нападали и изяждали големи тревопасни динозаври, които са живеели на стада.

"Това е сериозно доказателство, че тиранозаврите драстично са променяли начина си на хранене, когато са пораствали", коментира д-р Дарла Зеленицки, един от водещите учени в изследването.

"Сега знаем, че тези подрастващи тиранозаври са ловували малки и млади динозаври. Тези непораснали тиранозаври вероятно не са били готови да се втурнат към група от динозаври с рога, чиито възрастни екземпляри са тежали хиляди килограми", добавя тя.

Първоначално вкаменелостите са открити през 2009 г. в днешната канадска провинция Албърта, но са се намирали под скала и затова изследването е отнело години.

Първоначалното откритие е направено от служители на Кралския палеонтологичен музей "Тирел" в Албърта.

МВФ: Властите в България трябва да овладеят инфлацията