НОВИНИ

"Легнали полицаи" извън закона

Снимка:
bnt avatar logo
от БНТ , Репортер: Мариела Хубинова
08:08, 06.04.2024
Чете се за: 03:52 мин.
У нас
Слушай новината

За обществено обсъждане е предложена нова наредба на МВР и МРРБ. Става дума за поставянето на пътни неравности на платното - или така известните "легнали полицаи". Върховният административен съд реши в края на февруари да отмени действащите правила при този начин за ограничаване на скоростта. Какво се предвижда да се промени?

По-високи пътни неравности или т.нар. „легнали полицаи“, но и по-разнообразни начини за ограничаване на скоростта по пътищата предвижда новата наредба, която е предложена на обсъждане от МВР и Министерството на регионалното развитие и благоустройството. След решението на ВАС от края на месец февруари, с което досега действащите правила бяха отменени, процесът по изграждане на подобни съоръжения е стопиран. Новата наредба обаче ще създаде и трудности пред администрациите.

Голям е броят на т.нар. „скрити полицаи“, които не отговарят на каквито и да било законови изисквания. На всевъзможни места в Пловдив могат да се открият странни неравности, които са изградени от бетон и са прекалено високи.

"До спортното училище, продължението в посока Прослав са доста високи, има знаци, аз си ги знам, който не знае имам изненада".

"Ефективни са, но да бъдат по-полегати, рязкото подскачане на една кола и пасажерите в нея не е приятно".

Не са малко и случаите, в които гражданите правят подписки до администрацията такива съоръжения да бъдат премахнати.

"Имаме случаи от граждани и сигнали, част от тях бяха подложени на съдебен контрол. В такива случаи отстраняваме нередностите", посочи Георги Стоилов – ОП „Организация и контрол на транспорта“.

Тази година в Пловдив на 20 места трябва да бъдат поставени нови повдигнати съоръжения. Проектите за тях обаче са изготвени по старите правила. И според ОП „Организация и контрол на движението“ новата наредба ще утежни процедурите.

"Видяхме че са вкарани доста рестрикции по отношение на одобрението на проектите и реализацията им, защото във всеки един от случаите се отчитат спецификите на мястото, а тук имаме вече съгласуване на проекти, и реализация така сякаш правиш нов проект за пътя, а не една неравност", допълни Георги Стоилов – ОП „Организация и контрол на транспорта“.

Според експерти по пътна безопасност правилата за изграждане на пътни неравности трябва да бъдат променени.

"Без съмнение един участник в движението виждайки такова съоръжение по някакъв начин той осторожва вниманието си , но в крайна сметка резултатът в дългосрочен план не е задоволителен", каза Кирил Драганов – експерт в Европейски център за транспортни политики.

Новата наредба предвижда спрямо пътя и мястото височината на неравностите да варира от 5 до 10 см в зависимост от това каква скорост искаме да бъде постигната. По старите правила височината беше фиксирана на 7,5 см.

"Двата показателя трябва да бъдат съобразени , за да са адекватни на пътя, а именно регулиране на скоростта", убеден е Кирил Драганов - експерт в Европейски център за транспортни политики.

Предвидени са възможности с динамична маркировка да се ограничават на места прави участъци или движението по тях да става зигзагообразно.

Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в TikTok
Намерете ни в Google News

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Море от лалета "заля" Кроули в Англия
Море от лалета "заля" Кроули в Англия
Нургюл Салимова записа второ реми на Турнира на претендентките
Нургюл Салимова записа второ реми на Турнира на претендентките