В условията на пандемия през 2020 г. летище Пловдив е обслужило с 10 пъти повече карго полети в сравнение с минали години. Това се случва при 67% спад на въздушните превози в световен мащаб. От началото на годината не се изпълняват пътническите полети от и до Лондон, които обслужваше пловдивския аеропорт.
Ръстът на карго полетите през въздушната гара на Пловдив е значителен. За последното тримесечие на миналата година са обслужвани средно по четири полета на ден. Подобно натоварване на летището не е имало през последните 10-15 години, казва изпълнителния директор Спас Шуманов.
Заради силно редуцирания пътникопоток ръководството се насочва към търсене на големи производители от индустрията край Пловдив, които искат да транспортират пратките си по въздух.
"В момента може полет да се заяви в рамките на няколко часа и ние да го обслужим, използваме всички възможности", каза още Спас Шуманов.
Малките летища имат ограничения по отношение на по-големите товари, казва Кирил Шаралиев, собственик на малка логистична компания. Те са едни от най-потърпевшите от пандемията.
"Ако през 2019 г. година имахме към 15-18 въздушни карга на месец, то за цялата 2020 г. имаме между 7 и 8 карга, това е в пъти по-малко спрямо 2019 г.", коментира Шаралиев.
Очакванията в бранша са ситуацията да започне да се нормализира към края на годината.
Автор: Мариела Хубинова
ПОС терминалите и банкоматите спират временно на Нова година, някои заведения затварят
Моите въпроси за €: Ако след 1 януари внеса левове през банкомат, ще имам ли такси?
Купуваме по-евтини портокали и ябълки, плащаме по-скъпо за картофи и кашкавал
Предколедни намаления - реални ли са отстъпките и как да се предпазим от измами?
Кризата в шивашкия бранш в Русе – фабрики затварят, стотици остават без работа
Властите започнаха оценка на щетите от проливните валежи в Югозападна България