Освен в България, търговските центрове отвориха в Италия и в определени райони на Испания.
Частично отварят врати и магазините по търговските улици в Португалия и скандинавските държави.
Каляри, Сардиния - с бурни овации и по италиански емоционално беше посрещнат първия клиент от два месеца. С не по-малко нетърпение чакат и клиентите си в един от най-големите молове в Милано. Спазването на дистанция и носенето на предпазни средства вече е ежедневие за италианците. На входа на всички магазини ги чакат ръкавици, маски и дезинфектанти - за клиенти и персонал.
Мирослава Ценова, Милано: До момента не можем да пробваме дрехи в самия магазин. Можем да ги закупим и при евентуален проблем да ги върнем. Проблемът с обувките е решен като в някои от магазините се предлагат чорапи за еднократна употреба, които след проба се изхвърлят.
На места все пак ще позволяват проба на място - пробните ще се ползват през една, а артикулите, попаднали в тях, ще подлежат на 24-часова карантина. По отношение на парфюмите - с тестерите ще работят само продавачите, клиентът ще получава парфюмирана лентичка. Много търговски вериги ще следят със специално мобилно приложение да няма струпване на прекалено голям брой хора.
Никой обаче не се наема да предвиди какво ще е търсенето след карантината. Повечето обекти обаче са обявили разпродажби, при това цените са с 60% надолу - целта е не само привличане на клиенти, но и изчистване на залежала стока.
В испанската столица Мадрид в големите търговски обекти вече се влиза без предварителна резервация. Въпреки това желаещите не са много.
Търговските центрове отвориха врати в Гърция и на места в Португалия. Мнозина търговци обаче признават, че няма да им е финансово изгодно да отворят, защото за някои от тях 90% от оборота идва от туристи. А такива все още няма.