ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Отново ремонт на ремонта: Жълтите павета в центъра на София ще трябва пак да се пренареждат

Чете се за: 02:40 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      За пореден път емблематичните жълти павета в центъра на София трябва да бъдат пренареждани. Само 7 месеца след ремонта на бул. "Цар Освободител" пред парламента паветата са доста разместени и на места разстоянието между тях достига 10 см.

      Изпълнителят на обществената поръчка и общината посочват като причина метода по пренареждането и изискванията на Министерството на културата за опазване на културното наследство.

      Най-разместени са паветата в активната лента пред Народното събрание. Няма как да започне нов ремонт без да бъде затворен участъкът за движение. След публикация на "Спаси София" миналата седмица имаше велошествие, за да се види какво е състоянието на настилката.

      "Би трябвало да има елементи, които да не пречат и да не повредят павето, когато трябва отново да се пренареди. Има съвременни материали, които не биха навредили на павето, така че при следващо поставяне и пренареждане то да не се разруши", обясни инж. Ангел Попов - пътен експерт.

      По думите му преди да бъдат извадени паветата, фирмата изпълнител е извадила снимков материал как са разположени преди да бъдат разрушени. И хората, които са ги правили преди 40 години, са се съобразили с това, допълни експертът.

      От фирмата изпълнител казаха, че при обновяване на трасето пред Народното събрание детайлът, който е заложен за изпълнение при пренареждане на паветата чрез прилагане на автентична технология, съгласувана с Националния институт за недвижимо културно наследство, в началото на 20-и век жълтите павета са редени върху "пясъчна възглавница" без свързващ елемент. След пускането на движението обаче заради натоварения трафик се получава обаче разместване в хоризонтална посока. Приложената технология е основана за леко и пешеходно движение максимум до 50 МПС-та на ден, включително и аварийни автомобили.

      Ето и позицията на Столична община:

      Вижте повече в прякото включване на Алекс Донев

      Гледайте още теми от "Денят започва"

      Чуйте последните новини, където и да сте!
      Последвайте ни във Facebook и Instagram
      Следете и канала на БНТ в YouTube

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image