НОВИНИ

Председателят на КЗП: Ще следим абсолютно изкъсо да се спази закона за цените на услугите на мобилните оператори

Снимка:
bnt avatar logo
от БНТ
07:32, 23.12.2021
6007
Чете се за: 02:47 мин.
У нас
Слушай новината

Комисията за защита на потребителите (КЗП) започна спешна проверка на обявените намерения на мобилни оператори за повишаване цените на телекомуникационните услуги по действащи договори с потребители. С повече подробности по темата в "Денят започва" беше Димитър Маргаритов, председател на комисията.

Той обясни, че към момента е обявено намерение за повишаване на цените на телекомуникационните услуги по действащи договори с потребители, но нищо конкретно не се е случило.

На базата на това намерение ние сме се самосезирали и извършваме проверка. В КЗП са получени становищата на мобилните оператори и днес на извънредно заседание ще бъде взето решение по тях, обясни Маргаритов.

Засега е анонсирано намерение с едностранно волеизявление, допълни той.

Два от трите мобилни оператора вдигат цените от Нова година

Маргаритов обясни, че е незаконно увеличението на цените на мобилните оператори по начина, по който те са заявили намерение да го направят в началото на следващата година.

От представените пред Комисията за защита на потребителите документи става ясно, че намерението за индексацията е за тази и миналата година, а по закон това може да става само за предходната. Заявеното от мобилните оператори увеличение е около 5%, но то може да бъде направено по тази клауза единствено след официално обявения индекс на инфлацията за годината от НСИ, което ще стане през януари.

И третият мобилен оператор вдига цените на месечните си абонаментни такси

Димитър Маргаритов уточни, че Комисията има право да глоби компаниите за нелоялни практики, но не и да повлияе на ценообразуването.

Ще следим абсолютно изкъсо да се спази закона и дори във фаза намерения ние ще ги предупредим за това, категоричен е Маргаритов.

Според председателя на КЗП най-вероятно поскъпването ще е по-малко от 5% и ще е около 1 лев на месец средно, ако таксата е около 20 лв.

Той обясни как потребителите могат да прекратят договора си с мобилния оператор:

  1. При безсрочен договор - с едномесечно предизвестие
  2. При срочен - от потребителя може да се изиска да плати максимум три месечни вноски като неустойка, независимо от срока на договора

Вижте целия разговор с Димитър Маргаритов във видеото

Гледайте повече теми от "Денят започва"

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Три пъти по-скъпа ще е трапезата за Бъдни вечер тази година
Три пъти по-скъпа ще е трапезата за Бъдни вечер тази година
По чудо: Генерал от Мадагаскар се спаси след катастрофа с хеликоптер, плувайки 12 часа
По чудо: Генерал от Мадагаскар се спаси след катастрофа с хеликоптер, плувайки 12 часа