Аудиторията на БНТ се е увеличила с 10% през последните три години като към март 2025 г. достига 61% от пълнолетните българи. Това показва национално представително проучване, проведено от социологическа агенция "Глобал Метрикс" в периода 12 - 24 март сред 1022 души.
От 2022 до 2025 г. двете конкурентни национални телевизии запазват непроменена своята аудитория, докато БНТ привлича нови зрители.
Доверието в обществената телевизия е по-високо от това в частните медии, а зрителите я определят като най-независимата медия, която отразява обективно всички гледни точки и ставащото в страната.
Според 80% от запитаните БНТ опазва националната култура и език. Обществената телевизия има значителен принос за отстояване на демократичните ценности в страната, смятат две трети от пълнолетните българи.
БНТ е и телевизията, която създава най-много български сериали. На това мнения са 78% от интервюираните.
Сред най-силните страни на БНТ е това, че предоставя възможност на хората да се запознаят с официалната позиция на държавата по важни въпроси на обществения живот, че включва предавания, които информират, образоват и забавляват и предоставя политическа, икономическа, културна, научна, образователна и друга социално значима информация.