Държавата да положи всички възможни усилия пълноправното ни влизане в Шенген да се ускори – за това призовават от Съюза на международните превозвачи.
Според бранша 95% от превоза на стоки се осъществява по суша и отварянето на сухопътните граници ще генерира и по-голям брутен вътрешен продукт. Към момента, новите правила за Шенген по никакъв начин не помагат на бизнеса и транспортният сектор търпи огромни загуби.
"Всеки загубен час от изчакване на граничните пунктове струва 10 евро на превозвач на превозно средство. Загубите се равняват на над 100 милиона евро на годишна база", каза Йордан Арабаджиев - изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи.
"Темата на дневен ред е поставянето на невидими граници пред нашия бранш. Ние нямаме вход на Шенген по суша. Това само по себе си ни довежда в ситуация, в която българския потребител плаща между 15 и 18% по-скъпи стоки отколкото западноеврепейските такива, смятате ли, че това е редно", сподели Николай Рашков от Съюза на международните превозвачи.
В търсене на справедливост: Близки на загинал моторист излязоха на протест в Пловдив
Заради промените в климата пчелите в България са намалели драстично в последните години
Нови ограничения за движение в двете нискоемисионните зони в София влизат в сила от декември
Добрин Иванов, АИКБ: Бюджет 2026 е счетоводна гимнастика без реформи и ефективност