Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“ вече е с вписан лиценз като пристанищен оператор. Това е ключова стъпка по прехвърлянето на нефтеното пристанище в Росенец за управление от държавата.
Това се случва, след като с решение на МС е прекратена концесията на ‚Лукойл Нефтохим Бургас“.
Днес транспортният министър Георги Гвоздейков направи инспекция на място, за да се запознае с работата на комисията, която води преговорите по прекратяване на концесията на терминала. До няколко дни предстои подписването на споразумение между 2-те страни за съвместно ползване на данъчния склад.
Министърът увери, че това няма да повлияе на цените на горивата и заяви, че се работи в посока за различни възможности за доставка на суров петрол в България.
„Вече право е не концедента да си търси правата по съответния ред. Складовата база е собственост на „Лукойл“, не е предмет на концесията. Оттук-нататък вече с разговори и процедури с Агенция „Митници“ ще се уточнят и тези процеси, как всъщност ще се осъществява контролът. Работим усилено процедурата да приключи много по-рано то тези 30 дни, не бива да си даваме спокойствието, че имаме дълъг период“, каза Гвоздейков.
След срещата стана ясно, че държавата не дължи обезщетения за прекратената концесия.
Автор: Давид Сукнаров
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Какво се случва, когато бюджетът не е приет навреме - анализ на Фискалния съвет
Картата на неравенството по рафтовете: Големите вериги в София са 244 и едва 3 във Видин
Хазната е загубила близо 580 милиона лева от недекларирани горива през 2024 г
"Нова година - нова валута": Опитът на Португалия и Австрия по пътя към еврото
Откриха над 400 кг тютюн за наргиле без бандерол в складове под наем (СНИМКИ)
Българин почина в САЩ: Мъжът е бил в център за задържане на имигранти в Мичиган