ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Разширяват обхвата на толсистемата заради пандемията

Чете се за: 01:28 мин.
Икономика
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Кризата удари и приходите от толсистемата. Сериозно разминаване между заложените приходи и постъпленията. Ще се наложи разширяване на обхвата на толсистемата. За първите три месеца от стартирането й в началото на март системата е генерирала 27 млн. лв. приходи. А очакванията бяха годишно тя да може да събира 450 млн. лева за държавната хазна.

      Заради спадналия със 70% тежкотоварен трафик по време на вируса, приходите също намаляват.

      От началото на годината до края на май държавата е събрала 190 млн. лв. - 163 от винетки за леките автомобили и 27 млн. от маршрутни карти и бордови устройства за ТИР-овете.

      Проф. Олег Асенов, дир. на Националното тол управление: Ако сравним приходите от миналата година с приходите сега, можем да кажем, че ние на месечна база в момента за ТИР-овете, дори в условията на Ковид-19 изолация, извънредно положение, имаме същите приходи.

      От 27-те милиона, събрани от толтаксуване, 10 милиона са от таксуване с бордови устройства, а 17 милиона - от маршрутни карти.

      Проф. Олег Асенов, дир. на Националното тол управление: Маршрутните карти към момента са 926 000 маршрутни карти на обща стойност над 17 млн. лв. 75% от реализирания приход от броя подадени маршрутни карти са реализирани през каналите на АПИ.

      Интересното е, че собствениците на 54 000 ТИР-а са закупили бордови устройства, но едва 47 000 активно работят с тях и толуват.

      Проф. Олег Асенов, дир. на Националното тол управление: Други автомобили, които пък са още в гаража, не е дошло времето, когато те да изпълняват дейности по-активни. Трети пък автомобили са в области например като Смолянска, в която няма нито един път с тол.

      Именно фактът, че има цели области в България като Смолянската, в които няма нито един главен път или магистрала и съответно няма тол таксуване, също допринася за ниските приходи. Поради което ще се предложи разширяване на обхвата.

      Проф. Олег Асенов, дир. на Националното тол управление: Има и други области, например област Добрич, където единствено панорамният крайбрежен път, който, разбирате по редица причини, не е най-привлекателният за маршрутите на транспортния бранш, той е единственият първокласен път.

      Проходът на Републиката също е изцяло освободен от тол таксуване.

      Цялата второкласна и третокласна пътна мрежа - също.

      Приходите от толсистемата трябваше да бъдат малко над 1 млрд. Заради недоволството на превозвачите и бизнеса, обаче, обхватът й бе свит домалко над 3000 км. пътища от общо 20 000 в България. Така очакваните приходи се свиха до 450 млн. лв.

      Кои точно пътища ще бъдат върнати обратно в толсистемата, ще стане ясно след преговори между регионалното министерство, автобусните и тежкотоварните превозвачи.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?