НОВИНИ

Проект на Столична община: От метрото - направо на Симеоновския лифт

Цанка Николова
от Цанка Николова
20:37, 03.06.2020
Чете се за: 01:42 мин.
Регионални
Снимка:

Първите влаковете по третия лъч на метрото ще бъдат пуснати в движение още преди есента. И макар третият метро-диаметър да е приоритет за Столичната община междувременно се работи и по други проекти за развитието на градския транспорт.

Един от най-интересните проекти за столичани е създаването на интермодален хъб на Околовръстното шосе при Симеоновския лифт и свързване на града с планината. Там се очаква на едно място да има автогара, лифт, метро и буферен паркинг.

По думите на главния архитект се гледа с перспектива към район, в който след години ще живеят и работят много хора. Предложението е било разгледано и прието от експертен съвет още миналата година. То е част о ттизмененията на общия устройствен планвъв връзка с бъдещите разширения на столичното метро. В момента се прави екологична оценка и обществени дискусии.

Трасе около два километра и нови две метростанции по първия лъч на метрото. Така след няколко години последната станция няма да бъде Бизнес парк, а модерен транспортен хъб, който да свързва града с планината.

След евентуално удължаване на първия метродиаметър хората от мотрисите ще се качват направо на лифта. Предвижда се преместването на автогара "София Юг" в този район, както и изграждането на буферен паркинг.

Така на Околовръстния път в столицата ще има още 500 нови паркоместа. С изнасянето на автогарата в периферията градският транспорт, който обслужва населените места извън София, няма да се налага да влиза в центъра. Ако подобен проект бъде реализиран, ще е уникален за света, категоричен е главният архитект на столицата.

Арх. Здравко Здравков, главен архитект на София: За града 5, 10 или 50 години са много малко. Но в този проект ние обезпечихме трасе, което да даде възможност лифтът да продължи безпрепятствено, преминавайки Околовръстния път до бъдещата последна станция на метрото. Представете си вие, от която и точка на града, ползвайки метрото да отидете в планината да отидете съвсем екологично и безопасно.

Според кмета на район "Витоша", свързването на града с планината е добро решение, което ще бъде от полза на всички жители на столицата и няма да обслужва само интересите на търговските вериги в близост.

Теодор Петков, кмет на район Витоша: И Драгалевци, и Симеоново, и Малинова долина, а и всички, идващи от район Панчарево, селата Бистрица, Железница, Плана ще могат да имат екологичен и бърз транспорт към центъра на града.

Според независимия общински съветник Борис Бонев подобно удължаване на метрото ще е от полза там, където има пътници за него.

Борис Бонев, независим общински съветник: Капацитетът на метрото е 40 000 души на час в посока. В тази зона 2030-2040 няма дори да работят и да живеят 40 000 души, какво остава всичките да са в метрото.

Инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен": Натоварването, което може да се очаква там е около 26 000 пътници в час в пиков час, като средносрочното натоварване е около 18 000 пътника.

Стойността на този двукилометров участък ще бъде около 60 млн. евро, а времето на строителство около 3 години. На този етап обаче финансиране няма.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Херо Мустафа за смъртта на Флойд: Това е трагедия
Херо Мустафа за смъртта на Флойд: Това е трагедия
Предлагат ново увеличение на парното и топлата вода
Предлагат ново увеличение на парното и топлата вода