"Образователната система показа, че може да работи в електронна среда - нещо, което може да го взаимстваме и да го надграждаме", обяви пред БНР Юлиян Петров, председател на синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа".
"Обучението в електронна среда е надграждащо над редовния учебен процес. То обаче е неприложимо в предучилищната и началната училищна степен. Там може да се прилага като едно огромно изключение, под един процент, в някои приемливи дейности. То е приложимо след пети клас", настоя той.
По думите му електронното обучение може много активно да се интегрира в обучението след 8-ми клас.
Според синдикалиста учителите и родителите имат по-скоро нагласата за редовен учебен процес през новата учебна година.
"Нормалната, редовна среда е препоръчителна, тя е най-ефективна за учениците", категоричен е Юлиян Петров.
Той очерта като вариант, ако има възможност, МОН да предоставя безплатни учебни платформи, подобни на тези, които децата ползват като платена услуга за изучаване на учебния материал.
"Ако училищата успеят да внедрят до 20 на сто електронно обучение, а за някои и до 5 на сто - това би било успех", смята Юлиян Петров.
По отношение на изключените от дигиталното образование ученици, което стана видно по време на извънредната епидемична обстановка, синдикалистът отбеляза, че това е проблем, който трябва да се реши на правителствено ниво, защото Министерството на образованието не може да се справи само.
В топ 3 по заплати - завършилите военно дело, информатика и национална сигурност
Отпускат близо 2,7 млн. лв за стипендии в училища с високи резултати на матурите
Москва след преговорите Киев-Вашингтон: Европейският мирен план не е „конструктивен“