Спешни мерки след първите случаи на коронавирус в страната предприеха български транспортни и спедиторски компании. Създадена е изцяло нова организация за работа с клиенти, която е съобразена с непрекъснато разрастващата се вълна на заразата.
Мерките са превантивни. Те нямат за цел да всяват паника, а да предпазят служители, клиенти и техните семейства. Шофьорите и куриерите задължително работят с предпазни маски и ръкавици. Хората в административните звена са инструктирани да не си разменят офис материали, като химикалки и други, и по възможност да са на отстояние поне два метра по между си. Създадена е и дистанция с клиентите.
В тази компания за пратки и товари работят 480 служители. За да се гарантира безопасността им, буквално за 24 часа ръководството е трябвало да осигури 2500 многократни предпазни маски и 15 000 ръкавици.
Николай Мавродиев, мениджър на склад: Пръскаме два пъти офисната част, нашите автомобили и складовите площи. Всеки един служител ежедневно му даваме маски и ръкавици и му се следи здравното състояние.
Сведен е до минимум близкият контакт между служителите.
Антония Бобчева, мениджър в компания за пратки и товари: Минал е инструктаж за предаване на пратките от разстояние. Контрол на достъпа. Клиентите преди влизаха вътре, за да си вземат пратките. Сега не ги допускаме до складовите пространства.
На клиентите също се дават ръкавици. Мерките за сигурност им правят впечатление.
Георги Пирянков: Тук се спазват, но на доста места, пък и нашата работа е такава, че ние обикаляме и сме постоянно с клиенти.
За разлика от други браншове в момента у нас куриерският отчита увеличение на работата.
Антония Бобчева, мениджър в компания за пратки и товари: Доста увеличен обмен на стоки, които са дезинфектанти, мокри кърпички. Хранителни стоки също прекарваме доста.
В сектора са готови, при необходимост, част от служителите им да работят от домовете си.