Средният успех на зрелостниците на матурата по български език и литература тази година е 4,27 и е по-слаб от миналата
This is a modal window.
Средният успех на зрелостниците на матурата по български език и литература тази година е 4,27 и е по-слаб от миналата. Повече са и двойките. Но и шестиците са повече от миналата година. Въпреки усилията на министерството на матура по математика се явиха толкова ученици, колкото и миналата година. Министър Красимир Вълчев смята, че това е основен проблем, тъй като са нужни инженери за развитието на икономиката ни.
Тази година зрелостниците са постигнали средно 57,53 точки на теста по български език и литература, което превърнато в оценка е добър 4,27. Миналата година успехът беше 4,32. Най-много зрелостниците са се затруднили при задачите за пунктуация и употребата на пароними. Двойките са 5697 като са повече от миналата година.
Красимир Вълчев, министър на образованието и науката: "Резултатът по български език и литература е близо една точка по-нисък. Това го приемаме като съпоставим резултат, миналата година беше малко по-висок. Смятам, че е нормално отклонение, което може да се дължи на характера и трудността на задачите, които са дадени".
Отличниците обаче също са повече. Максималните 100 точки са получили 46 ученици, което е два пъти повече от миналата година. 279 зрелостници имат по две пълни шестици. По райони най-добре са се представили учениците от София, Смолян и Варна. Най-зле - тези от Разград. При втората матура, при която се избира от различни предмети, средният успех е 4,81 и е по-висок от миналогодишния.
По-високи са резултатите по повечето предмети - математика, физика, история. На матура по математика обаче, въпреки усилията на министерството, се явиха толкова ученици, колкото и миналата година. Според министър Вълчев това е основен проблем.
Красимир Вълчев, министър на образованието и науката: "Това, че се отказахме от задължителна матура по математика отпреди години, е една от най-големите ни грешки. Липсата на достатъчно зрелостници, които да избират матура по математика, физика и химия, поставя пред предизвикателство инженерното ни образование, поставя пред предизвикателство редица важни индустрии, смея да твърдя, че един от най-важните въпроси за социално-икономическото ни развитие, е ние да подобрим резултатите по математика и природни науки".
От тазгодишните матури стана ясно още, че учениците не се явяват на предметите от профилите, които изучават. Например само 26% от учениците, изучаващи биология са са явили на биология и само 28% от профил математика са я избрали за матура. Масово учениците са се явявали на по-лесния според тях изпит по английски език.