НОВИНИ

В заключителен етап е строежът на платното за София на виадукта при тунел "Железница" на АМ "Струма"

заключителен етап строежът платното софия виадукта тунел железница струма
Снимка:
bnt avatar logo
от БНТ
09:36, 14.10.2020
Чете се за: 01:31 мин.
У нас

Успешно приключи избутването на предпоследния 20-ти сегмент от платното за София на виадукта, който се изгражда преди тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“, пътувайки от столицата към Кулата. С това на практика се осъществява премостването между двата устоя на съоръжението, съобщава АПИ.

Виадуктът се строи по иновативна за България технология – потактово избутване на горното строене с хидравлични крикове. Характерното при нея е, че се използва работна площадка за изработване на отделните елементи, които с хидравлична система се повдигат и избутват напред, като всеки един елемент се монтира пред готовия.

Предстои последният 21-ви сегмент от платното за столицата да бъде избутан към края на октомври. След това строителите ще започнат изграждането на платното за Кулата, като целта е мостовото съоръжение да бъде завършено до февруари 2021 г. Всички строителни работи се извършват без спиране на трафика по Е-79.

Мостът преминава над 6 препятствия - р. Струма, път Е-79, съществуващата и бъдещата жп линия, общинския път и над обслужващия път на тунела. Платното за София е с дължина 560 м, а платното за Кулата - 510 м. Височината на съоръжението в различните части е между 10 м и 18 м, а разстоянието между колоните е в порядъка от 45 до 60 м.

Напредва работата и по прокопаването на тунел „Железница“ - най-дългият пътен тунел, изграждан досега в България, с дължина около 2 км. Вече са достигнати първите 650 м и в двете тръби от северната страна на съоръжението. От южната страна в тръбата за София са прокопани 765 м, а в тръбата за Кулата - 680 м.

Тунелът се изгражда по нов австрийски метод като се прокопават около метър и половина - два във всяка тръба и посока на денонощие, а веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери.

Строителните дейности започнаха през октомври миналата година и на обекта се работи денонощно, без почивен ден, като целта е той да завърши през март 2022 г. Тунелът ще бъде със системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и т. н. В подучастъка се изграждат площадка за хеликоптери, два моста над Суха река, които са съответно 108 м и 18 м, подпорна стена и др.

Проектът за строителството на тунел „Железница“ на АМ „Струма“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. Участъкът е с обща дължина 4,4 км и е разделен в 3 подучастъка, в това число тунелът, и обслужващ път от двете страни на съоръжението.

Отсечката преди тунела, пътувайки от София към Кулата, в която е и виадуктът е с дължина 720 м, а тази след него е 1,4 км. В тази отсечка се изгражда аварийна връзка, която при настъпване на непредвидена ситуация в тунела ще може да отведе движението в посока София по път Е-79.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Украйна с първа победа в историята си над Испания
Украйна с първа победа в историята си над Испания
Защо се бави ремонтът на Западния парк в София
Защо се бави ремонтът на Западния парк в София