НОВИНИ

Вижте новите метростанции по трасето в "Овча купел" (Снимки)

Десислава Кулелиева
от Десислава Кулелиева
11:02, 02.04.2021
22292
Чете се за: 05:30 мин.
Галерия
Снимка:
Слушай новината

Трасето в „Овча купел” е дълго 4 км, с 4 метростанции, като едната е съвместна с жп спирка на националната жп мрежа и прави връзка с влака за Перник.

През месец май 2017 г. започва строителството на трасето, а завършва в края на 2020 г. „Въвеждането в експлоатация на 4-те станции в „Овча купел” ще бъде до края на април”, заяви за БНТ изпълнителният директор на „Метрополитен” проф. Стоян Братоев.

За 12 минути ще се стига от „Овча купел” до центъра на София с метрото. 45 000 нови пътници ще ползват новите 4 станции.

Над 1000 души - строители, доставчици и работници в базите, са участвали в изграждането на 4-километровия участък в „Овча купел”.

Вижте новите станции на метрото през погледа на нашия фоторепортер Десислава Кулелиева

Станциите са:

  • „Овча купел“ - ситуирана е западно от кръстовището на бул. „Овча купел” и бул. „Президент Линкълн”. Станцията е с два входни вестибюла. Източният е с входове на кръстовището на двата булеварда. Той има три входа - два на тротоарите на бул. „Президент Линкълн” и един до източния тротоар на бул. „Овча купел”. Западният вестибюл е под бул. „Президент Линкълн” с входове, разположени в двата тротоара на булеварда.

  • „Мизия/НБУ” е ситуирана източно от бул. „Монтевидео” напречно на неговата ос. Станцията е с два входни вестибюла. Западният е до кръстовището на бул.”Монтевидео” с бъдещия бул. „Западна тангента”. Има четири изхода от четирите страни на бъдещото кръстовище на двата булеварда. Източният вестибюл е с два входа в тротоарите на предвидения по регулация бул. „Западна тангента”.

  • „Овча купел 2“ е разположена приблизително в средата на жк „Овча купел 2”, под пътното платно на новоизградената ул. „Централна”. В близост до станцията са разположени МБАЛ „Доверие”, училищният комплекс на 149-о СУ „Иван Хаджийски“, както и редица многофамилни жилищни сгради. Спирката е предпоследна за трети метродиаметър.

  • „Горна баня“ е разположена в западната част на жк „Овча купел”, напречно на пътното платно на съществуващата и бъдещата уширена ул. „Бойчо Бойчев” (Софийски околовръстен път). Началото ѝ се намира непосредствено след бул. „Президент Линкълн”. Втората половина от дължината на станцията е разположена изцяло под околовръстния път на София. Има изграден на четири нива терасиран буферен паркинг за 200 коли.

Още любопитни факти около изграждането им:

  • 4 метода на строителство са използвани - класически открит способ в котлован с откоси, открит способ в котлован с укрепване, Траншеен (Милански) метод (двупътния тунел в участъка МС „Овча купел” и МС „Горна баня”) и Нов австрийски тунелен метод (тунелите в участъка МС „Мизия/НБУ” – МС „Овча купел 2”. По НАТМ е построен 160 м тунел за смяна на посоката на движение на влаковете чрез преминаване от единия път на другия, разположен западно от перона на станцията;
  • 102 млн. евро струва изграждането на участъка. Трасето е включено като самостоятелен проект в ОПТТИ приоритетна ос 3 „Интермодалност при превоза на пътници и товари“, като по програмата се финансира 66% от стойността на участъка и 34% е съфинансирането на Столична община със заем от ЕИБ;
  • Двама са ръководителите на екипите, изработили вътрешното оформление на станциите – арх. Ирена Дерлипанска е на „Овча купел” и „Мизия/НБУ”, а арх. Константин Косев и екипът му са автори на „Овча купел 2” и „Горна баня”.
  • Възможност за таксуване с банкови карти директно на входните турникети. За целта има монтирана по една колонка с четци за контактни и безконтактни банкови карти. В колонката има устройство, което издава разписка за направената банкова транзакция с баркод, който може да бъде проверяван от евентуална контрола.

Обществените ползи от строителството на Етап 1 и 2 на Линия 3 са:

*прогнозно перспективно натоварване с пътници на Етап 1 и 2 на линията - около 110 000 пътници на ден (45 000 пътника за Етап 2);

*интермоделни връзки с основни входни артерии в града, с националната жп мрежа в кв. „Горна баня”, а чрез първата и втората линия на метрото с аерогара София и Централна жп гара;

*спестено време от пътувания - 35 000 часа дневно;

*намаление на трафика по трасето до 25%;

*намаление на броя на автомобилите в движение - 14 000 автомобила дневно;

*намаление на изхвърляните вредни газове - над 11 000 тона годишно.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Продължава „зеленият коридор“ за ваксиниране във ВМА и ИСУЛ
Продължава „зеленият коридор“ за ваксиниране във ВМА и ИСУЛ
Юрген Клинсман също не спести критиките си към Бундестима
Юрген Клинсман също не спести критиките си към Бундестима