Забрана за изпреварване за тирове на автомагистрала "Тракия" край Пазарджик между 70-ия и 90-ия километър вече е в сила, като идеята е да се намалят катастрофите. Вече са поставени над 35 знаци, но дали пилотната мярка ще има ефект?
Ангел Попов, пътен експерт, част от Европейския център за транспортни политики: "Това, което се опитват да направят в момента колегите от МВР и от толуправлението, е изключително важно. Това, че товарните камиони се задминават и запушват лявата лента, която е само за изпреварване, това е вярно. Това е една много добра инициатива, която трябва да се пробва и много правилно направено, че трябва да се пробва в този участък, защото пък знаете, че има и определени МПС-та, леки автомобили, които се движат със скоро 75 - 80 км/час. Това са вредни навици, може би тези автомобили имат технически проблем или пък водачите не са способни и не умеят да карат на магистрала и те ще бъдат, може би, едната от пречките, така че това, което те са замислили, това е чудесно, да се получи ефект от него."
Експертът подчерта, че минималната скорост на движещи се в дясната лента автомобили трябва да бъде между 80 - 90 км/ч, защото ограничението за тежкотоварите автомобили е 90 км/час.
"И когато лек автомобил застане и се движи пред него с 75 - 80 км/ч, той, разбира се, неминуемо ще се опита да го задмине, а, разбира се, скоростта, с която се задминава в лява лента, тя е много определяща от пътната обстановка и ситуацията, при която вие задминавате. Ако вие задминавате тежкотоварния автомобил, той се движи с 90 км/ч, нормално е вие да се движите с около 100 - 120 км/ч, така че да не затруднявате тези зад вас и да имате време да направите това задминаване безопасно."
Вижте целия разговор във видеото