ВМЗ - Сопот трябва да остане държавно предприятие. Това е позицията на министъра на икономиката, енергетиката и туризма - Драгомир Стойнев. Днес той беше на спешна работна среща в завода, където отново има забавяне на заплатите. Работниците там са без пари от Великден досега.
ВМЗ - Сопот трябва да остане държавно предприятие. Това е позицията на министъра на икономиката, енергетиката и туризма - Драгомир Стойнев. Днес той беше на спешна работна среща в завода, където отново има забавяне на заплатите. Работниците там са без пари от Великден досега. Предприятието дължи на работниците част от заплатата за
февруари, аванс за април, аванс и заплата за май.
Ето какво казаха служители: "По-страшно от сега никога не е било."
"Ми как да не се тревожим - ето на мен постоянно ми звънят от банките - аз им казвам: добре, аз какво съм виновен."
"Просто сме във едно безвремие, не знаем вече какво да
мислим."
Повече от 4 часа продължиха преговорите на ръковдството на ВМЗ Сопот и
синдикатите с министър Драгомир Стойнев. След приключването им той заяви, че се ангажира да осигури пари за заплати и оборотни средства, така че заводът да продължи да работи. Не уточни обаче кога, как и откъде ще бъдат осигурени средствата. Според него собствеността във ВМЗ-Сопот не трябва да се сменя.
"Трябва всички необходими усилия да бъдат обединени в посока това предприятие да остане държавно. За мен като министър на икономиката мога да поема ангажимент хората да получат своите заплати и разбира се да има нужните оборотни средства, така че предприятието да изпълни своите поръчки", заяви Драгомир Стойнев.
За пръв път синдикатите в завода са разединени в позициите си за решаването на проблемите. И днес структурите на КТ "Подкрепа" и КНСБ в завода имаха отделни срещи с министър Стойнев. От КНСБ заявиха, че искат оставаката на изпълнителния директор на завода Иван Стоенчев и смяна на целия мениджърски екип.
"Няма и не е изготвен оздравитлен план на завода с изключение на това че са съкратени около 1000 човека", каза Валентин Никифоров - зам.- председател на КНСБ.
От КТ "Подкрепа" настояват за сливане на ВМЗ-Сопот с Кинтекс. Което означава обединяване на производител и търговец в едно.
"Смятам, че това е най-доброто - за бъдещото стаблизиране на ВМЗ", подчерта Димитър Атанасов от КТ "Подкрепа" - ВМЗ-Сопот.
Решение за бъдещето на завода ще бъде взето следващата седмица на заседание на Министерския съвет.