Как да защитим правата си по време на път? На този въпрос трябва да отговори започналата Информационна кампания за правата на пътниците. Тя е под шапката на Европейската комисия и стартира едновременно в четири европейски града. Варшава беше избрана за въздушния транспорт, Пирея за морския, Брюксел за железопътния и София - за автобусния. Кампанията ще продължи две години.
Случвало ли ви се е пътуването ви да бъде отменено или да закъснее? А може би сте от кутцузлиите със загубен багаж? Всичко e възможно и никой не е застрахован, важното е обаче да си знаем правата.
Българите не сме изолиран случай в примирението си с проблемите при пътуване. Оказва се, че 66% от европейските пътници не знаят правата си. Затова от Европейската комисия са решили, че трябва да популяризират правата и механизми, чрез които е защитен всеки пътник. В българския офис на Европейския потребителски център за година постъпват около 400 жалби, 1/3 от тях са свързани с транспорта.
"На първо место това са закъснели пътувания, или отменени. В нашия център най-често постъпват жалби, свързани с полети, тъй като обяснимо, те най-често са от трансграничен характер. Разбира се, не са редки и случаите на загубени, или повредени багажи", заяви Игнат Арсенов - директор на Европейския потребителски център България.
Всъшност пътниците имат права още с покупката на билет, включително право на безплатна помощ при пътуване и компенсации при закъснение. Подробна информация за пътнически права всеки може да открие на уебсайта на кампанията, който е достъпен за всички европейски езици, или от българския офис на
Европейския потребителски център.