След тежката катастрофа, която отне живота на младо момиче и изпрати в болница други 11 души, въпросите за техническото състояние на такситата и доколко надеждни са техните водачи станаха още по-актуални. От ДАИ предприеха поредица от изненадващи проверки на таксиметровите стоянки в столицата.
След тежката катастрофа, която отне живота на младо момиче и изпрати в болница други 11 души, въпросите за техническото състояние на такситата и доколко надеждни са техните водачи станаха още по-актуални. От ДАИ предприеха поредица от изненадващи проверки на таксиметровите стоянки в столицата.
От два дни най-обсъжданата тема и сред таксиметровите шофьори е трагедията на Цариградско шосе. Те също смятат, че колите и самите те трябва да се проверяват и то редовно.
"Всеки, който се качва и кара с алкохол, е потенциален убиец за мен", коментира таксиметров шофьор.
На въпрос дали ги проверяват с дрегер преди работа, той отговори, че няма такава практика. "И не мисля, че това е решението", допълни още той.
Днешната проверка на служителите от ДАИ на стоянката пред "Пирогов" завари нередовен един от шестимата чакащи таксиметрови шофьори. Оказа се, че той е работил в продължение на 11 дни без почивка. По закон, обаче, на всеки 6 работни дни трябва да има почивка, за да не се стига до произшествия заради умора.
"Реално погледнато аз работя по 5-6 часа на ден ми се събират. А това, че съм навън по 10 часа - уморително е, да, наистина", коментира провинилия се таксиметров шофьор.
Към най-честите нарушения инспекторите причисляват и престоите на таксита по автобусни спирки или в ленти от платното за движение. Има и други нередности.
"Натъкваме се на случаи водачи безотговорни, без удостоверение за психологическа годност", заяви директорът на Автомобилна инспекция София Румен Крумов.
От ДАИ уточниха, че такситата в цялата страна се проверяват непрекъснато и това не е свързано с последната тежка катастрофа на "Цариградско шосе".