Сал с размерите на малък кораб акостира на русенския бряг. На борда му са 11 пътешественици от Германия, Швейцария, Англия и България. Дунавският сал започна петседмичното си пътешествие от Видин на 5 юли и ще премине през 21 града от двата бряга на реката. Целта е да се популяризира туристическия и еко-потенциал на Дунав в българо-румънския участък.
Сал с размерите на малък кораб акостира на русенския бряг. На борда му са 11 пътешественици от Германия, Швейцария, Англия и България. Дунавският сал започна петседмичното си пътешествие от Видин на 5 юли и ще премине през 21 града от двата бряга на реката. Целта е да се популяризира туристическия и еко-потенциал на Дунав в българо-румънския участък.
Огромният сал е с размери 18 на 8 метра, тежи 35 тона и се движи средно с 5 километра в час. Направен е от дървени трупи, доставени от унищожени при буря гори в Копривщица. Построен е за седмица от видински рибари, доброволци и участници в инициативата,която се финансира от български и румънски неправителствени организации.
"Посланието на сала е да се популяризира дунавският регион не само като туристическа дестинация, да привлече повече инвеститори, както и да се подобрят връзките между двете страни, които са толкова близо една до друга и не се познават", заяви Иван Панкев.
Дунавският сал ще остане на русенския бряг и може да бъде разгледан от желаещите до понеделник. Следващата му спирка е в Гюргево. Във финалната точка Кълъраш на 5 август салът ще е оставил зад гърба си 500 километра.
"Климатът - горещата истина": Температурите се покачват, сезоните са нестабилни
Картата на неравенството по рафтовете: Големите вериги в София са 244 и едва 3 във Видин
Бюджет и компромиси: Социалният диалог е възстановен заради финансовата стабилност
Картата на неравенството по рафтовете: Големите вериги в София са 244 и едва 3 във Видин
Зеленски: Киев няма законно и морално право да отстъпва украински територии на Русия