Сал с размерите на малък кораб акостира на русенския бряг. На борда му са 11 пътешественици от Германия, Швейцария, Англия и България. Дунавският сал започна петседмичното си пътешествие от Видин на 5 юли и ще премине през 21 града от двата бряга на реката. Целта е да се популяризира туристическия и еко-потенциал на Дунав в българо-румънския участък.
Сал с размерите на малък кораб акостира на русенския бряг. На борда му са 11 пътешественици от Германия, Швейцария, Англия и България. Дунавският сал започна петседмичното си пътешествие от Видин на 5 юли и ще премине през 21 града от двата бряга на реката. Целта е да се популяризира туристическия и еко-потенциал на Дунав в българо-румънския участък.
Огромният сал е с размери 18 на 8 метра, тежи 35 тона и се движи средно с 5 километра в час. Направен е от дървени трупи, доставени от унищожени при буря гори в Копривщица. Построен е за седмица от видински рибари, доброволци и участници в инициативата,която се финансира от български и румънски неправителствени организации.
"Посланието на сала е да се популяризира дунавският регион не само като туристическа дестинация, да привлече повече инвеститори, както и да се подобрят връзките между двете страни, които са толкова близо една до друга и не се познават", заяви Иван Панкев.
Дунавският сал ще остане на русенския бряг и може да бъде разгледан от желаещите до понеделник. Следващата му спирка е в Гюргево. Във финалната точка Кълъраш на 5 август салът ще е оставил зад гърба си 500 километра.
Вицепремиерът Караджов: Напредъкът по изграждането на жп възел Пловдив е 85%, проектът ще бъде готов 2026 г.
Започнаха ходовите изпитания на многофункционалния модулен патрулен кораб за ВМС
Тютюнопроизводството под риск? От бранша настояват МЗХ да запази субсидиите за сектора
Майката на 19-годишния шофьор, прегазил трима души в Разград: Ще си изтърпи каквото трябва
България получи 438,6 млн. евро по Плана за възстановяване и устойчивост