ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Трети лъч на метрото

bnt avatar logo от Цветелина Борисова
A+ A-
Чете се за: 01:17 мин.
Икономика

Готов е проектът за третия лъч на софийското метро - от бул. "Ботевградско шосе" до кв."Овча купел". От 2018 година подземната железница ще се удължи с още 16 километра и нови 19 станции. За първи път, чрез третия метродиаметър пътуващите от Перник и региона ще получат директна и бърза връзка със София. Последната метростанция ще бъде на ж.п. линията между Перник и столицата.

трети лъч метрото

Готов е проектът за третия лъч на софийското метро - от бул. "Ботевградско шосе" до кв."Овча купел". От 2018 година подземната железница ще се удължи с още 16 километра и нови 19 станции. За първи път, чрез третия метродиаметър пътуващите от Перник и региона ще получат директна и бърза връзка със София. Последната метростанция ще бъде на ж.п. линията между Перник и столицата.

В момента, 280 хил. души ежедневно се възползват от преимуществата на метрото в София, отчете столичният кмет Йорданка Фандъкова. Когато движението тръгне и по трите лъча, пътникопотокът ще набъбне до 550 хиляди.

Първата станция и депото на третия метродиаметър ще бъдат на бул. "Ботевградско шосе". Оттам подземният влак ще минава по трасето на бул. "Владимир Вазов", през стадион "Герена", и ще обслужва кварталите "Левски" и "Хаджи Димитър".

По-нататък метрото стига до "Малък градски театър зад канала" на кръстовището на "Евлоги Георгиев" и "Янко Сакъзов" - и там ще има метростанция. Следват Медицинска академия и "Красно село", където заедно с метрото ще се изгради и дългоочакваното подземно пресичане на ул. "Житница". Тя ще мине под бул. "Цар Борис ІІ". По-нататък - в "Овча купел" ще има 5 метростанции.

"Последната метростанция в западната посока е на ж.п. линията "София-Перник", от една страна - едните входове. Другите входове са на Околовръстното шосе, но от страната на "Овча купел", т.е. целта е да има интермодалност, както с ж.п. линиите, така и с автомобилното движение по Околовръстното шосе - там се предвижда буферен паркинг, но открит - наземен. Предвижда се автогара също, за да може да не влизат автобусите в града", разкри Стоян Братоев - изпълнителен директор на "Метрополитен".

Министърът на транспорта Данаил Папазов, който присъства на представянето на проекта, увери, че метрото ще бъде основен приоритет и през следващия програмен период.

"Искам да убедя всички, и г-жа Фандъкова също, че Министерство на транспорта като управляващ орган на оперативната програма ще направи абсолютно всичко възможно, за да бъде реализиран този проект в най-кратки срокове", заяви Данаил Папазов, министър на транспорта.

"Всъщност аз чух това, което очаквах да чуя, и съм благодарна на министъра, че метрото ще бъде приоритетен проект по ОП "Транспорт" за следващия програмен период", подчерта Йорданка Фандъкова, кмет на София.

Стойността на проекта за третия лъч на метрото е 680 млн. евро. Очаква се пътниците по новото трасе да са около 170 хиляди души.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?