След месеци тръжни процедури и обжалвания от недоволни фирми във Враца най-сетне започна ремонтът на уличните настилки. Заради водния цикъл основната рехабилитация на разбитите градски улици се отлага за поредна година и асфалтът само се кърпи на местата, където пътното платно вече е непроходимо. Късният старт на уличните ремонти обаче се компенсира с прилагането на нова американска технология, която гарантира по-здрави и по-евтини кръпки.
След месеци тръжни процедури и обжалвания от недоволни фирми във Враца най-сетне започна ремонтът на уличните настилки. Заради водния цикъл основната рехабилитация на разбитите градски улици се отлага за поредна година и асфалтът само се кърпи на местата, където пътното платно вече е непроходимо. Късният старт на уличните ремонти обаче се компенсира с прилагането на нова американска технология, която гарантира по-здрави и по-евтини кръпки.
Две американски машини заместват обичайните за тази дейност фрези и камиони с горещ асфалт. Амортизираните участъци от пътната настилка не се изрязват, а се нагряват до 180 градуса като се разчита на топлата връзка между старата и новата смес. Така се избягват и фугите, които през зимата се пълнят с вода и разрушават кръпките.
"Само половината от стария асфалт се изхвърля, а при изрязването - всичкия и се добавя още смес, така че трябва да е по-евтино" - твърди Илия Каленски, бригадир.
На практика технологията е напълно безотпадна, защото изваденият от дупката стар асфалт се рециклира и отново се влага - вече като нов в следващата дупка. Освен по-евтина, американската технология е два пъти по-бърза и ще помогне да се навакса закъснението при неотложните
"Отзивите са много добри, кръпките стават здрави, правиха ни проби, с много добър резултат са" - категоричен е Илия Каленски, бригадир.
Вече са ремонтирани 20 улици и повечето отсечки от четвъртокласната общинска пътна мрежа.