ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Правата на пътниците - в специална брошура

bnt avatar logo от Таня Илиева
A+ A-
Чете се за: 01:17 мин.
У нас

Сезонът на летните отпуски още не е приключил - за много хора пътуванията за очакваната почивка все още предстоят. Но какво може да я помрачи? Едва ли има пътуващ човек, който да не знае какво означава да ти загубят багажа и обикновено не сме подготвени за това. Ето и решение на досадните проблеми - правата на пътуващите в Европейския съюз вече са обобщени в специална брошура. Информационната кампания цели да образова българските граждани как да търсят правата си при загубен багаж, отменени полети или забавяне на пътуването.

правата пътниците специална брошура
Сезонът на летните отпуски още не е приключил - за много хора пътуванията за очакваната почивка все още предстоят. Но какво може да я помрачи? Едва ли има пътуващ човек, който да не знае какво означава да ти загубят багажа и обикновено не сме подготвени за това. Ето и решение на досадните проблеми - правата на пътуващите в Европейския съюз вече са обобщени в специална брошура. Информационната кампания цели да образова българските граждани как да търсят правата си при загубен багаж, отменени полети или забавяне на пътуването.

Една от неприятните изненади, особено в по-натоварените за летищата дни около Коледа, е пътникът да пристигне, но багажът му не. Данните на летище София показват, че има тенденция и оплакванията за липсващ или повреден багаж намаляват. За сравнение - от началото на годината до сега случаите са 972, а за същия период на миналата година са били близо 1200.

"Аз не пътувам много често, в момента изпращам дъщеря ми. Срещал съм проблеми - и двете ми деца учеха в чужбина. Много често се губеше багаж и слава Богу всичко свършваше успешно и накрая ни го докарваха до врата", сподели загрижен баща.

"Мисля, че като пътуваш на дълъг път трябва да имаш малко търпение. Губили са ми багажа, но в крайна сметка са ми го доставяли малко по-късно. Не е ставало така, че никога да не пристигне", каза момче, преди да отпътува.

"Знам, че ако има загубен багаж мога да се обърна към компанията и да поискам обезщетение - това е едно от нещата, които знам, но никога не ми се е налагало досега", сподели жена.

Обезщетението при изгубен багаж е до 1200 евро. В тези случаи клиентът трябва максимално бързо да подаде писмена жалба до съответния авиопревозвач. Ако установите повреди в багажа си - срокът за оплакване е 7 дни.

"Не винаги е ясно къде е била нарушена целостта на багажа - т.е това може да бъде нарушена цялост на друго летище, така че и там има такива случаи, но значително е намалял броят на багажите, тъй като ние сме взели допълнителни мерки за сигурност", коментира изпълнителният директор Летище София Христо Щерионов.

Освен при полет, в брошурата са описани и правата на потребителите на ЖП, авто и водния транспорт при пътувания в Европейския съюз. Брошурата ще се разпространява в 200 хиляди копия на летища и гари. Информацията от нея е качена и на сайта на транспортното министерство.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?