След 23 години от началото на строителството на софийското метро днес жизненоважната отсечка, която най-после свърза спирките при Булбанк и стадион Васил Левски, вече е готова. От тази сутрин по цялото трасе от Обеля до Младост се движат пробно мотриси, като в новия участък влаковете пътуват без пътиници.
След 23 години от началото на строителството на софийското метро, днес жизненоважната отсечка, която най-после свърза спирките при Булбанк и стадион Васил Левски, вече е готова. От тази сутрин по цялото трасе от Обеля до Младост се движат пробно мотриси, като в новия участък влаковете пътуват без пътиници.
3 дни преди столичани да се качат на подземната железница, по линиите вече са пуснати 14 мотриси. С тях от първата до последната спирка ще се стига само за 20 минути. Времето за чакане между влакчетата ще бъде кратко. Колко точно - ще пише на електронните табла.
Стоян Братоев - директор "Метрополитен": "В пиковите часове засега в графика, който сме заложили, е около 4 мин. При потребност автоматиката позволява да бъде намалено, интервалът да бъде намален до 2 мин., но на този етап няма още такава потребност."
Според специалистите с метрото ще изминаваме това разстояние от Обеля до Младост близо 6 пъти по-бързо, отколкото с друг транспорт. Освен време, ще се пестят пари и притеснения.
- Чудесно е, синът ми тръгва на училище в гимназия Христо Ботев и ще му е много трудно, ако я няма тази вързка, а сега директно там ще се отива.
Всъщност най-голямата надежда е точно тази - колкото може повече хора да забравят автомобилите и да се качат на метрото. При пускането на цялото трасе се очаква трафикът да намалее с 14 %. А след 3 години, когато ще бъде готово и другото трасе - от надлез Надежда до булевард Черни връх, амбициите са още по-големи.
Стоян Братоев - директор "Метрополитен": "Общо взето да осигурява почти 40 % от всички пътнически превози в София и да поеме към 40 % от превоза на пътници. Съответно с около 25 до 30 % се очаква това да повлияе на трафика."
Атракцията на станцията при университета са двата подвижни тротоара, по които под земята ще се стига до Орлов мост. Но не сме се качвали на тях. Първият, който ще провери возят ли плавно, ще бъде министър-председателят.