Временната парламентарна комисия за изработване на нов Изборен кодекс организира дискусия за медийното отразяване на предизборните кампании. Участваха представители на различни медии.
Голяма част от гражданските организации са поискали безплатен достъп и равнопоственост на всички участници в предизборната надпревара в частните и обществените медии.
Бойко Василев от БНТ обясни, че Националаната телевизия не се притеснява от безплатна кампания, напомни, че на последните два избора повечето форми бяха безплатни. Той обаче настоя за ясни правила как да се определят участниците в диспут, когато в изборите има много кандидати.
Наложи се мнението, че е нужна нова дефиниция какво е "политическата реклама" и "политическата агитация".
Някои от представителите на медиите настояват за отпадане забраната за оповестяват на социологически проучвания в деня на вота.
Мая Манолова обобщи, че са нужни нови правила за отразяване на предизборите кампании, които да отговорят на обществените очаквания. В протестите тя видя шанс за по-радикална промяна на изборните правила. Съобщи, че публичните обсъждания приключват в края на месеца, а през август експертите ще подготвят конкретните текстове на новия Изборен кодекс.
Автор: Вера Александрова