В последните парламентани избори за предизборната кампания партиите и коалициите са похарчили близо 18 млн. лева. От тях малко повече от половината - 52% - за медийни услуги. Това показват данни на Института за развитие на публичната среда, базирани на документите, подадени в Сметната палата.
Изчислили са също каква е медийната "цена" на един глас за всяка партия - на база на спечелените гласове и направените разходи. От политическите сили в парламента най-много пари за спечелен глас са дали от ДПС - 9,95 лв, а най-малко от ГЕРБ - 1,82 лв.
От извънпарламентарните партии най-скъпо за глас са платили от Горда България -30 лв, а най-малко са дали от РЗС и Движение България на гражданите - по 7 лв.
Проучването показва още, че за разлика от други страни парите на партиите са основно от държавната субсидия и значително по-малко - от членски внос и дарения. От института настояват това съотношение да се промени.
За нас като организация ние винаги сме стояли на тази позиция - субсидии трябва да има, но субсидиите трябва да бъдат редуцирани поне с 50%, за да могат партиите да започват да изработват рефлекс да се свързват със своите избиратели и посредством кампании за набиране на средства, коментира председателят на Института за развитие на публичната среда Антоанета Цонева.