ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Закриват работни места след отварянето на Дунав мост 2

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:03 мин.
Икономика

Пускането на Дунав мост 2 отпуши трафика за стария континент, но ликвидира 95 работни места в най-бедния регион на Европа - Северозападна България.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

Пускането на Дунав мост 2 отпуши трафика за стария континент, но ликвидира 95 работни места в най-бедния регион на Европа - Северозападна България. След две седмици гратисен период бяха въведени символични такси за преминаване и това предизвика закриването на ферибота Видин-Калафат и тежка криза на фериботния комплекс в Оряхово. Оказва се, че изход от патовата ситуация има и той е изцяло в ръцете на държавата.

На ферибота Оряхово-Бекет се радват на всеки ТИР, защото въпреки двойното намаление на таксите, трафикът е спаднал повече от три пъти. "Откакто пуснаха моста, таксата намалихме на три пъти, бяха 92 евро за ТИР в момента са 49 евро за ТИР", заяви Наталия Цветкова, управител на фериботен комплекс-Оряхово. Ръководството на ферибота е загърбило амбициозния проект за евтин речен транспорт на ТИР-ове до Германия и пести от всичко с изключение на безопасността на превозите през Дунав и хигиената в комплекса. "Това ни принуждава да свиваме разходите. Трудно се работи, защото много падна трафикът. Преди при преминаващи 150 на ден ТИР-ове, сега преминават 30-40 на ден", каза още Наталия Цветкова. Загуби търпи не само фериботът, но и цялата инфраструктура в района. Пустеят двата паркинга, двете бензиностанции са затворени, а в хотелския комплекс са съкратили две трети от персонала. "Бяха доста служители, сега са останали 5-6. Оздравителната програма е готова - персоналът е на минимум, кара се на мускул с акробатика. Сградата ще претърпи ремонт за нещо друго, гледат се проекти, търсят се варианти", категоричен беше Вили Тодоров, служител в хотела. Хората от ферибота в Оряхово настояват държавата да сложи край на промоционалния дъмпинг с таксите през Дунав мост 2 и да създаде нормална конкурентна среда в бранша. Това искане се подкрепя и от румънската страна. Така освен че ще спрат фалитите, ще могат и да се събират достатъчно средства за поддръжката на моста и за изплащане на огромните инвестиционни заеми за изграждането му.

Илиана Минковска

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?