Основателят и собственик на компанията за електронна търговия "Амазон" Джеф Безос купи като частно лице вестниците на "Вашингтон Поуст къмпани", включително флагмана за 250 милиона долара. Иконата на американската журналистика, добила световна известност около скандала Уотъргейт, стана поредната жертва на падащи тиражи и свиване на рекламните приходи в епохата на Интернет. От новия собственик се очаква да гарантира по-добре бъдещето на "Поуст" пред настоящите предизвикателства за вестникарската индустрия.
Продажбата за сума под 1% от състоянието на милиардера, оценявано от Форбс на 25 милиарда, звучи като епилог, отбелязва британският "Гардиън". През последните години "Вашингтон Поуст" загуби популярност най-вече сред младите. През тази година вестникът е седмият по популярност в Съединените щати с общ тираж от близо 475 хиляди, което е 6,5 процента спад спрямо миналата година.
В отворено писмо 49-годишният Безос обяви, че няма да поеме ежедневното ръководство и увери, че ще запази "ценностите" на "Поуст". Промени обаче ще има, мрежата промени почти всички елементи на новинарския бизнес, изтъква бизнесменът. Той посочва, че Интернет доведе до по-чести издания, удари традиционните източници на приходи и позволи нов тип конкуренция, която има нищожни разходи за събиране на информация.
Доказаният технологичен и бизнес гений на Джеф Безос, дългосрочният му подход и лична почтеност го правят уникално добър нов собственик, заяви изпълнителният директор на "Поуст" Доналд Греъм. Неговото семейство притежава вестника от 80 години.
Преди дни "Ню Йорк Таймс" обяви продажбата на вестник "Бостън Глоуб" на собственика на бейзболния отбор Бостън Ред Сокс. Сделката за 70 милиона е далече под милиард и 100 милиона, платени от компанията при покупката през 1993 година.
Автор: Мартин Гицов