ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Слаб зимен сезон отчитат туроператорите

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:08 мин.
Икономика

Слаб зимен сезон отчитат българските туроператори и туристически агенти.

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слаб зимен сезон отчитат българските туроператори и туристически агенти. Според експертите, причините са не само липсата на сняг, но и многото неуредици в бранша: неадекватната рекламна кампания, отсъствието на комуникация между държавата и туроператорите. От сектора настояват за спешно свикване на Национален съвет по туризъм, какъвто не е имало от година и половина и на него да се набележат мерки за справяне с кризата. Заради липсата на сняг най-голям е спадът в резервациите, които се правят в последния момент. Отказват се родните скиори и тези от съседните страни - Гърция, Македония, Сърбия.Отливът е между  20 и 30  на сто. - Извън този пазар няма сериозен спад, защото пътуванията са планирани и платени доста преди това, - казва Байко Байков, председател на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти. - Друг е въпросът, че тези туристи няма да бъдат достатъчно удовлетворени от почивката си, тъй като допълнителните услуги, които им се  предлагат на място са недостатъчни. Туроператорите се оплакаха от нарушен диалог с държавата през последните месеци, въпреки  настоятелните им опити за разговор с ресорните министри. Проблем имало и с националния сайт за туризъм, който според експертите не работи. От  медиите разбрали, че се готви нов, при това на цена над 2 млн. лв. А таван на всичко е, че рекламната кампания за лятото,която трябваше да започне през ноември миналата година, все още не е стартирала. - Основният  проблем е липсата на  всякаква  стратегия  за  маркетинг и реклама, - смята туроператорът Димитър Попов. - Бюджетът на  рекламата от  23 милиона лева беше намален  на 5 млн.. Но и тези  5 млн  не  са похарчени  както  трябва...Остават само   туристическите  борси  , които  са  абсолютно  недостатъчни  за привличане на  туристи. Все  пак  прогнозите  на туроператорите са  , че  ако завали сняг през следващите  месеци  няма да има драстичен спад в броя на чуждестранните  туристи.Ще  компенсираме и  с интереса на  чужденците  към балнео и селския туризъму  нас. Репортаж на Зоя Велинова и оператора Хрисимир Данев

      ТОП 24

      Най-четени

      Водещи новини

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?