Децата не умеят да комуникират. Констатацията е на преподаватели в детските градини. Затрудненията идват от слабия контакт с родителите, прекомерното гледане на телевизия и игри на компютър. Тестовете показват още, че се увеличава броят на децата с късно открити говорни дефекти.
Нужда от повече средства за издръжката на живота, прекомерно работещи майки, трудно комуникиращи деца. Това е омагьосаният кръг, в който попадат все повече семейства. Потърпевши както винаги са децата.
Румяна Казакова - учител в 10 ОДЗ ,,Чебурашка": "Децата не умеят да комуникират. Не умеят да използват сложно съставно изречение. Малко се чете на децата художествена литература. Забързаното време на родителите с един отговор от ,,да'', ,,не'' и една дума приключва комуникацията."
Така децата възприемат поведенческия модел на родителите. Започват да отговарят с да и не. И ние се убедихме, че подобно поведение се превръща в тенденция.
Педагозите в градините забелязват и друго - все повече деца имат проблеми със звуковата култура, но родителите реагират късно.
Румяна Казакова - учител в 10 ОДЗ ,,Чебурашка": "И когато са по-малки и ние казваме тези проблеми, считат, че още е рано."
Затова два пъти в годината директорката на 10-то ОДЗ в столицата изпраща направените изследвания в Министерството, не само заради статистиката, а за да се търсят решения за подобряване на комуникативността на децата.
Най-успешният метод остава разговорът с родителите.
Автор: Милена Кирова, оператор: Любомир Станоев