За интересен „феномен" ни сигнализираха наши зрители живеещи по обновената жп линия Пловдив-Димитровград. Въпреки обещаните им 160 км/час, влаковете се движат по трасето с максимум 80. Защо въпреки наличните нови мотриси и обновено трасе, скоростта остава незасегната почти две години?
Помпозното откриване преди време на първия готов участък по проекта „ Реконструкция и електрификация на жп линия Пловдив-Свиленград-турско/гръцка граница" предизвика пълен фурор с влак, който за пръв път у нас разви 160 км/час. И за последен.
От БДЖ одобриха да дадат интервю по темата. Последва разговор с Милан Мартинов - служител на пресцентъра на Министерството на транспорта. Три часа преди интервюто то бе отменено с аргумента, че така е спуснато от принципала на БДЖ.
Получихме писмено становище от министерство на транспорта, в което нямаше нито един отговор на зададените от нас въпроси. С мъглявото обяснение, че разстоянията между гарите са къси, те обясниха, че няма как влаковете да се движат по-бързо. И с това счетоха, въпроса за приключен.
Гарите по 80 километровата обновена скоростна линия за един бърз влак са само две.А един готов проект, възлизащ на стойност 160 милиона евро продължава да се използва неефективно.
Вижте репортажа на Вилхема Дурева, Златин Бояджиев и операторите Владимир Коцев, Тодор Даскалов