Столични училища не одобряват въвеждането на целодневно обучение и за петокласниците.
This is a modal window.
Столични училища не одобряват въвеждането на целодневно обучение и за петокласниците.Mинистър Клисарова потвърди, че тази форма на обучение от догодина ще обхване и петите класове.
Според учителите обаче обучението на петокласниците в занималнята няма да е качествено. Те смятат, че на тази възраст децата се подготвят по-добре вкъщи, в занималнята трудно се учат разказвателните предмети и няма възпитатели, които да са подготвени по всички предмети в пети клас.
Целодневно обучение и за петокласниците ще има, тъй като имало родители, които се нуждаят от него - това отговори на въпрос на "Посвета и у нса" министър Клисарова.
"В някои райони, където родителите нямат възможност да се занимават достатъчно с децата, да обърнат достатъчно внимание или да им помогнат на уроците, мисля, че това е полезно", отбеляза Клисарова.
До тук добре, но мярката важи за всички училища в страната.Това означава,че дори само няколко петокласника например в столичното 125-то училище да искат да ходят на занималня, по закон тя трябва да се организира. Трябва стая, а те са вече на привършване, трябва и учител. Тук питат обаче какъв ще бъде този учител.
"В целодневното обучение в 5-ти клас, вече знаете, влизат различни преподаватели по различните учебни дисциплини и ако възпитателят е специалист по български език и литература, как ще помогне на детето по математика, по физика, химия", коментира директорът на 125-то СОУ Ирена Анастасова.
И още един аргумент против имат учителите, свързан с качеството на подготовката.
"При подготовката на разказвателните предмети е невъзможно 30 деца заедно да се подготвят, а в пети клас вече има сериозни предмети като "Човек и природа", география започват да учат, по-нагоре история и т.н. Това са предмети, в които детето трябва да е само, трябва да чете странична литература, това в занималня е невъзможно", отбеляза класният ръководител на 5 А клас Жанет Рачева.
Оказа се, че засега в 5 А клас няма дете, което би искало да ходи на занималня.
Учителската общност отдавна предлага занималнята да е само за малките класове, защото в 5-ти ,6-ти и особено в 7-ми клас учениците трудно могат да бъдат задържани в класните стаи по цял ден. Или да бъде задължителна само за училища и населени места, които наистина имат нужда от нея.
Репортер: Елиана Димитрова