При отразяване на социологически проучвания, електронните медии да посочват задължително каква е статистическата грешка, която социологическата агенция е посочила в изследването си.
При отразяване на социологически проучвания, електронните медии да посочват задължително каква е статистическата грешка, която социологическата агенция е посочила в изследването си.
За това призоваха днес от Асоциацията на българските радио и телевизионни оператори и Българската асоциация на професионалистите в маркетинговите изследвания. Според двете организации понякога статистическата грешка е по-голяма от някои от по-ниските проценти например в електоралните изследвания и незнанието й води до изкривяване във възприемането на резултатите.Експертите настояха и да се спазват оформените в споразумение през месец май изисквания към медиите-да посочват името на организацията, която провежда изследванието, кой е платил за него, какъв е обхватът му, каква е извадката от хора, които са интервюирани, по какъв метод е извършена регистрацията и кога е осъществено изследването.