На третия си рожден ден новините на БНТ 2 започват кампания в подкрепа на българските млекопроизводители и млекопреработватели. Причината - загубите на бранша, заради руското ембарго за внос на млечни продукти от Европа. В кампанията се включиха и двете големи млекопреработвателни асоциации у нас. Днес те седнаха на една маса, за да се обединят около общата кауза в подкрепа на родното производство.
Заради руското ембарго в момента на европейския пазар застояват огромни количества млечни продукти. Германия, Италия, Франция драстично занижават цените и нахлуват на по-слабите пазари.
Инж. Димитър Зоров, Асоциация на млекопреработвателите в България: Те предпочитат тези продукти да не сриват местните си пазари - предпочитат да ги продават в страни като България, Румъния, Гърция.
Богдан Борисов, Национална асоциация на млекопреработвателите: В 90 на 100 модерната търговия се държи от чужди компании, европейски - немски компании.
Там с предимство влизат сега другите стоки, на техните производители.
Кампанията на БНТ 2 "Купувам българското" ще помогне на потребителите да припознаят българските млечни продукти на пазара. Зеленият стикер с логото на БНТ 2 ще гарантира, че те са произведени от свежо прясно мляко и традиционна българска закваска.
Екатерина Генова, директор на дирекция "Свят и региони" - БНТ: Надявам се, че от днес или най-късно от утре - във всички магазини в страната за хранителни стоки ще има млечни продукти с логото на нашата кампания "Купувам българско". И се надявам, че тези продукти ще свършват първи в магазините.
Инж. Димитър Зоров, Асоциация на млекопреработвателите в България: Спестените пари от качествена храна са много малко в сравнение с парите, които биха в последствие дадени по различни медицински заведения и аптеки.
В началото на кампанията се включиха 20 от големите млекопроизводители у нас. Техните изцяло български продукти със зеленото лого на БНТ 2 ще се продават в търговската мрежа в цялата страна.