От утре БДЖ спира 38 пътнически влака.
Владимир Владимиров, изп. дир. на БДЖ: Ако са 30 млн. и ние имаме рамка само за 3 години, е много трудно да направим сериозни инвестиции за 90 млн. Ако обаче имаме по-дълъг хоризонт и това са 7 години, 210 млн. - тогава може инвестиционната програма да бъде по-ефикасна и по-добре да бъде напасната по нуждите на БДЖ. И тогава инвестиционната програма ще ни позволи да инвестираме в нови локомотиви и вагони или в мотрисни влакове, които ще променят вида на БДЖ.
За да се промени видът на БДЖ обаче не трябва да се спират влакове, тъй като това ще доведе до още по-ниски приходи за железницата. В това са категорични Даниела Вуковска и съмишленици, които събират подписка против решението.
Даниела Вуковска, Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт: Колкото повече пътници има, толково по-рентабилна е железницата. Колкото по-малко пътници има, дейността става все по-губеща и се върти в омагьосан кръг, което неминуемо ще доведе до ликвидация.
За 10 минути подписа си против решението слагат 20 души. Подписки се събират в Горна Оряховица, Габрово, Карлово и още 10 града на страната. Именно пътниците от и за Карлово ще са сред най-засегнатите. Спирането е факт. В началото на февруари ще спрат още 90 влака. От движение трябва да излязат общо 140 композиции.
Драгомир Стойнев: Без действия на правителството, животът "Лукойл" ще замре на 21 ноември
Борис Бонев: След кризата с боклука – зимен хаос в София? Столицата има едва 4 снегорина
Унгария получи изключение от санкциите: Още 1 година Будапеща ще получяава руски петрол и газ