От утре БДЖ спира 38 пътнически влака. Най-много те са по направленията Карлово, Габрово и Горна Оряховица. Стотици недоволни пътници събират протестни подписки против решението. От КНСБ поискаха Националното сдружение на общините да излезе с категорична позиция по проблема. Пред БНТ от държавния превозвач заявиха, че за да не се спират влакове, трябва да се разсрочат дълговете на БДЖ и да се изготви минимум 7-годишна инвестиционна програма.
С 40 милиона лева по-малка субсидия БДЖ няма как да поддържа същия брой влакове като през 2014 г. Така от БДЖ обясняват спирането на влаковете. Изходът е държавата да разсрочи дълговете на холдинга към банките-кредитори и да е ясно годишно какви средства ще се отделят за инвестиции.
Владимир Владимиров, изп. дир. на БДЖ: Ако са 30 млн. и ние имаме рамка само за 3 години, е много трудно да направим сериозни инвестиции за 90 млн. Ако обаче имаме по-дълъг хоризонт и това са 7 години, 210 млн. - тогава може инвестиционната програма да бъде по-ефикасна и по-добре да бъде напасната по нуждите на БДЖ. И тогава инвестиционната програма ще ни позволи да инвестираме в нови локомотиви и вагони или в мотрисни влакове, които ще променят вида на БДЖ.
За да се промени видът на БДЖ обаче не трябва да се спират влакове, тъй като това ще доведе до още по-ниски приходи за железницата. В това са категорични Даниела Вуковска и съмишленици, които събират подписка против решението.
Даниела Вуковска, Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт: Колкото повече пътници има, толково по-рентабилна е железницата. Колкото по-малко пътници има, дейността става все по-губеща и се върти в омагьосан кръг, което неминуемо ще доведе до ликвидация.
За 10 минути подписа си против решението слагат 20 души. Подписки се събират в Горна Оряховица, Габрово, Карлово и още 10 града на страната. Именно пътниците от и за Карлово ще са сред най-засегнатите. Спирането е факт. В началото на февруари ще спрат още 90 влака. От движение трябва да излязат общо 140 композиции.