БДЖ да прехвърли на общините отговорността за губещите крайградски влакове. Това ще предложи транспортното министрество на парламента. Така, ако местните управи искат влаковете да пътуват, ще трябва да поемат и разходите за тях, срещу което ще получават полагащата се за съответната линия държавна субсидия, която сега се дава на БДЖ. На практика така държавната фирма прехвърля на кметовете отговорността за нерентабилни линии.
Идеята е алтернатива на решението за съкращаване на влакове в началото на годината. То се провали, тъй като предизвика протести в цялата страна. Според стратегия за развитие на БДЖ държавната субсидия ще се плаща на брой пътници, а не както е сега за пропътувано разстояние. Ръководството на Община Горна Оряховица разбира от медиите за идеята.
В момента в България пътуват 364 крайградски влака, като до един са губещи. Рекордът принадлежи на влака Горна Оряховица - Попово, който потегля в 4 часа сутринта. За него миналата година БДЖ е платила 218 507 лева, въпреки че в него се возят средно по 4 човека на ден.
Вижте репортажа на Зорница Илиева.