ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Дългогодишният пилот Цвятко Луканов е изумен от авиокатастрофата в Алпите

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:34 мин.
У нас

И у нас специалисти подължават с коментарите за авиокатастрофата във френските Апли.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
И у нас специалисти подължават с коментарите за авиокатастрофата във френските Апли. Неизвестните обаче са повече от потвърдената информация. Затова експертите у нас са предпазливи. Бившият командир на Авиоотряд 28 пилотът Цвятко Луканов коментира действията на екипажа в критичния момент, според разпространения запис. Психолози, които анализират поведението на пилоти, казаха за "По света и у нас", че причината за катастрофата никога не е една. Според тях причината трябва да се търси във веригата от обстоятелства и правила, които са типични за авиацията, и да се разбере къде са били пробойните. Точно липсата на тази верига все още ги кара да не желаят да изразяват становище. Според пилота с 39-годишен стаж Цвятко Луканов все още е рано да се каже, че случаят е ясен. Това може да стане едва, след като комисията, която разследва катастрофата, излезе с окончателния доклад. Един от ключовете към разнищване на катастрофата с германския самолет "Еърбъс" А 320 е така наречената втора черна кутия. Тя съхранява данните, които ще разкрият цялата информация за полета.
Цвятко Луканов: Това е магнетофонът или рекордерът, наречен на технически език, който записва всички параметри на полета височина, скорост, работа на системи, доста параметри. От него може да се направи извод всъщност как е работил самолета.
Ако данните покажат, че всичко в самолета е работело нормално тогава версията за умишлена катастрофа става напълно вероятна, смята Цвятко Луканов. Тази втора черна кутия не дублира гласовите данни и дава съвсем нови за полета. Дългогодишният пилот сподели, че от официалната информацията става ясно, че екипажът е спазил летателната процедура.
Цвятко Луканов: Това, което ни се поднася като информация, че командирът, който е бил заключен се е опитвал да влезе, очевидно е разбрал, че нещо ненормално се случва със самолета, поне към момента аз не мога да имам виждането, че екипажа не си е свършил работата.
Луканов уточни, че пилотската врата може да бъде отключена единствено и само чрез кодовото устройство. С 39 години летателен опит и повече от 9 хиляди часа във въздуха Цвятко Луканов не изключа и вероятността причина за катастрофата да е вторият пилот, който е бил в депресия.
Цвятко Луканов: Авиационната история показва, че има и други такива случаи. Има не еди ни два случая където съвсем съзнателно се катастрофират. Полети, самолети, което показва, че все пак, нали разбирате, по света има десетки, вероятно, стотици хиляди пилоти, никой не знае в главата му какво е. Всъщност не би трябвало да е допустимо, но какво да се направи - хора сме.
Луканов сподели, че той и колегите му са изумени от случилото се. Признава, че никой не е допускал, че нещо подобно да се случи в Европа и то във водеща авиокомпания. Пилотът вярва, че със сигурно ще се разбера каква е причината за катастрофата, като се застрахова, че авиационни произшествия се разследват и по 4, 5 години.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?