За да се стигне, до която и да е старина трябват добри пътища, а по тях коректните шофьори пътуват с винетки. Цените на винетките, валидността на годишния стикер и липсата на дневни винетки за леките коли поставят потребителите в неравностойно положение. Това отсъди Комисията за защита от дискриминация.
За да се стигне, до която и да е старина трябват добри пътища, а по тях коректните шофьори пътуват с винетки. Цените на винетките, валидността на годишния стикер и липсата на дневни винетки за леките коли поставят потребителите в неравностойно положение. Това отсъди Комисията за защита от дискриминация.
Комисията за защита от дискриминацията препоръчва годишните винетки да не бъдат с предварително фиксиран срок, както е сега от 1 януари на текущата година, а да се приеме за начало на валидността датата, от която е купена. Председателят на парламентарната транспортна комисия смята, че тази препоръка е логична и осъществима.
Антидискриминационната комисия определя като дискриминационни цените на краткосрочните винетки и препоръчва месечният стикер да бъде на стойност най-много 10% от годишния, седмичният - 5%, а дневният до 2. Ако това се приеме, то за лек автомобил месечната винетка от сегашните 25 лева ще поевтинее до 6,70, а седмичната от 10 лв. ще стане 3,35. Председателят на транспортната комисия в парламента обаче заяви, че така ще пострадат приходите за ремонт на пътища. Според Иван Вълков най-добрият вариант е да се върви към заместването на винетките с тол-такси.
За леките автомобили трябва да има и дневни винетки, а не само за тежките, категорични са от комисията за защита от дискриминация.