Между 50 и 200 лева ще бъде вече глобата за паркиране на автомобили в паркове, градинки, детски площадки и върху тротоари извън специално обозначените места. Това решиха днес депутатите, приемайки промените в Закона за движение по пътищата. Санкцията скача многократно над досега предвидената глоба от 20 лева. Друга промяна в Закона позволява приходите от "синята" и "зелената" зона да отиват в търговски дружества, а не директно в общината. Измененията станаха причина за остри спорове в Народното събрание.
Повече от 4 часа депутатите се караха за промените в Закона за движението по пътищата. Много спорове имаше - твърдо 200 лв. ли да е глобата за паркиране по тротоари и на детски площадки или да има долна граница от 20 или 50 лв.
Настимир Ананиев - депутат от ПГ "Реформаторски блок": Вдигнем ли ги само на 200 лв., отваряме полето на корупцията, защото тогава всеки ще може да каже - глобявам те 200 лв. или си плати тук да си затворя очите.
Димитър Байрактаров - депутат от ПГ "Патриотичен фронт": Защо ние от Патриотичния фронт налагаме и искаме да бъде тази санкция от 200 лв.? Защото, колеги, на 1 място става въпрос за абсолютно умишлено нарушаване на Закона.
Рамадан Аталай - депутат от ПГ "Движение за права и свободи": Глоба от 200 лв. не е във възможностите на всички, които имат книжки и карат превозни средства.
В крайна сметка беше прието предложението на Станислав Иванов от ГЕРБ за глоби от 50 до 200 лв. - за да може органите, прилагащи закона, да определят тежестта на провинението. Депутатите спориха и за приетата промяна - приходите от паркиране да отиват в търговски дружества, а не директно в общината. Така според опозицията от парите от паркирането щели да се облагодетелстват предимно търговските дружества.
Таско Ерменков - депутат от ПГ "БСП лява България": Търговия, от която ще печелят не само общините, но и някои фирмички. Направихме Франкенщайн този закон, направихме един тюрлю гювеч, за съжаление.
Станислав Иванов - депутат от ПГ на ГЕРБ: Ще знаем къде отиват всички приходи от тези дружества! Всичко останало, което се говори, е тема на друг разговор.
Станислав Иванов беше категоричен, че общинските съвети, а не търговските дружества, ще са тези, които ще определят цената за паркирането.