Софийското метро се разшири с нови три станции - от днес вече се движи и до "Младост 4".
Йорданка Фандъкова, кмет на София: С тези 3,5 км, които построихме за 2 години, заедно с линиите до летището (това са общо 8,5 км. за 2 години построени), столичното метро се нарежда сред най-успешните проекти не само в България, а и в ЕС.В типичния си стил премиерът Бойко Борисов припомни как е изглеждал районът преди 7 години, когато се запознал с ръководителя на "Бизнес парка".
Бойко Борисов, министър-председател: Нямам спомен круша ли беше, слива ли беше, имаше едно дърво, поляни, магарета, крави, овце пасяха ето тука. Жега беше, околовръстното беше като козя пътека - цялото в дупки, а всички квартали отгоре - на септични ями. На сянка застанахме под въпросното дърво. И той ми каза - за този "Бизнес парк", ще стане друг град, ако опънете една Южна дъга да идват хората на работа и ако един ден, далечно време, и метрото дойде до София.
Росен Плевнелиев, президента на България: Ние, българите, обичаме да се оплакваме, от проблемите, от липсата на перспектива, от проваления преход. Добре е обаче от време на време да си спомняме къде бяхме и откъде стартирахме.За новия програмен период има 32 млрд. лв. евросредства за България, припомни вицепрезидентът на ЕК Кристалина Георгиева. Доволна е, че европейската солидарност се е трансформирала в конкретни проекти в полза на българите.
Кристалина Георгиева, вицепрезидент на ЕК: Вече 10 млрд. са на разположение и от тях 680 милиона са за метрото. Господин Братоев, действайте.С новото метро прогнозите са трафикът в София да падне с още 20%. Годишно ще бъдат спестявани и 7000 тона вредни емисии, които са един от сериозните проблеми на града.