София осъмна с опаковани паметници. Паметникът на Васил Левски, на Патриарх Евтимий и Руски паметник бяха покрити с бели платна с огромни сини въпросителни. Оказа се, че това е артистична провокация, с цел набиране на средства за изграждане на детски център към Националния исторически музей.
София осъмна с опаковани паметници. Паметникът на Васил Левски, на Патриарх Евтимий и Руски паметник бяха покрити с бели платна с огромни сини въпросителни. Оказа се, че това е артистична провокация, с цел набиране на средства за изграждане на детски център към Националния исторически музей.
Идеята обаче не се хареса много на столичани - дни преди честването на Левски, паметникът да бъде закриван с рекламна цел.
От късно снощи един въпрос обикаляше социалните мрежи - защо са опаковани Руски паметник и паметниците на Левски и Патриарх Евтимий. Днес "на въпросителната" беше даден отговор.
"Особено в град като София - ние ходим, вървим върху история и често тя се превръща просто в пейзаж от живота ни. Надявам се и виждам, че е успешно предизвикано вниманието към един от паметниците, който ни прави най-много горди, че сме българи", казва Илица Баракова от фондация "Помощ за благотворителността в България".
Оказа се обаче, че вместо "провокирани" да мислят за историята, много млади хора се почувстваха обидени от хрумването. "Образът на Васил Левски не трябва да е закриван под такова грозно платно. Той трябва да ни гледа", реагират те и добавят убедено: "Това е неуважение към човека! Два дни преди честванията - да се закрие този паметник. Това е просто голяма простотия! 140 години от смъртта на този човек... Той още се помни! Има много по-правилни начини да се провокират младите и абсолютно неправилно е това."
Освен големите сини въпросителни до паметниците имаше и табели, които питаха минувачите "Защо паметникът е издигнат на това място?", "Чия столица е защитавал този патриарх?", "Защо този паметник е руски?".
Спорно е до колко това препитване постигна своя резултат. Но е факт, че още на обяд платнищата бяха отстранени. Всъщност, основната цел на тази кампания била - да се съберат средства за детски образователен център към Националния исторически музей.