Продукти с българска роза и розово масло са най-популярните и търсени български стоки на големия китайски пазар през последните две години.За българската добавка към китайския вкус - вижте в репортажа на Геновева Радева и Недялко Данов.
Когато в Китай кажеш „България“, всички се сещат за българската роза.
Цай Шу, управител на Shanghai Yiwei Shiye Touzi: Не само китайците, целият свят харесва мириса на българската роза.
Все повече харесват и вкуса ѝ. Розовата вода за пиене става все по -популярна в Китай. Компанията на Цай Шу в партньорство с българска фирма от две години успешно разпространява наша минерална вода с добавка на розово масло в ресторанти и хотели от висок клас в Шанхай и района.
Цай Шу, управител на Shanghai Yiwei Shiye Touzi: Тази вода е много полезна за здравето, за имунната система, от извор от планината Родопи и е с много хубав мирис на роза.
Лечебните свойства на розата и розовото масло са познати от древността и това умело се използва за рекламата на продуктите. Друга фирма от една година успешно продава на китайския пазар български мед с рози. Китайците предпочитат да го разтварят в топла вода и да го пият като чай.
Елена Боршукова, генерален представител на „МеBul International“: Мед с рози с цели листа. Продуктът е много специален, с хубава опаковка. Основната цел е женската аудитория.
Български вина - мавруд и рубин с рози също много допадат на китайците. И тъй като розата е символ на любов -нашите мед и вино все по-често се купуват за китайски сватби. Българските продукти са с високо качество, когато са и с хубава опаковка, успехът им на китайския пазар е сигурен, убеден е бизнесменът Цай Шу.
Цай Шу, управител на Shanghai Yiwei Shiye Touzi: Както се казва имам вече водата, имам и лодка, в която мога да взема много други ваши стоки. България е втората страна, която е признала Китайската народна република. Ние не забравяме това, свързва ни добро партньорство.
С глобалната китайска инициатива „Един пояс, един път“ очакванията са стокообменът между България и Китай да се увеличи значително.