Малко от българите успяват да намерят места на алтернативни полети, повечето, обаче, остават без транспорт до София и без информация.
Лъчезар Благоев е един от пътниците, блокирани във Франкфурт. Прибира се тази вечер с полет, безплатно осигурен от компанията.
Лъчезар Благоев, пътник: "Отседнали сме при един от хората, който също беше на полета , който работи тук и има квартира. Тъй като ние дойдохме тук на почивка, знаете как е като се ходи на почивка, не можеш да изхарчиш света, със строго фиксиран бюджет, но той беше приключил, тъй като очаквахме вече да сме в България".
Друг от пътниците - Кръстьо Белев пътува 400 км с кола под наем, за да закупи от друго летище нов билет за полет към София.
Кръстьо Белев, пътник: "Във вторник, рано сутринта, тръгнахме, на обяд бяхме в Меминген и с малко закъснение успяхме да се приберем. След 48 часа. Заминахме уж за 3 дни, стояхме 5.
От компанията ни изпратиха официалната си позиция - поясняват, че полетът Франкфурт - София е бил отменен, заради тежките метеорологични условия. Но на всички пътници е предложена финансова компенсация или безплатно резервиране на алтернативен полет. Според пътниците, обаче, първоначално компанията не им е съдействала по никакъв начин.
Лъчезар Благоев, пътник: "Те не направиха и не предложиха никакъв вид компенсация. Най-голямата болка реално беше липсата на всякакъв вид информация. Те оставиха страшно много хора на произвола на съдбата и тия хора не знаеха какво да правят".
Недоволните пътници са събрали подписка с имената на близо 100 души. Някои от тях вече са наели и адвокати и ще потърсят правата си от компанията.
Съвети как да си търсим правата при отменен полет
Много хора ще пътуват за празниците, ето какви са правата на пътниците при отменен полет:
Игнат Арсенов - Европейски потребителски център: Компенсацията, която ни дължи една авиокомпанията при проблеми с полета, е лична и никой няма да ни обезщети доброволно, ако не сме пуснали жалба. Ако е отменен или ни е отказан достъп на борда съответно ние имаме право на обезщетение в замисимост от разстоянието на съответни яполет, а ако закъснението е по-голямо отново имаме същото право на обезщетение, под по-голямо закъснение имаме предвид над 3 часа.
Компанията трябва да предложи избор - дали да пътувате и да получите компенсация в 7-дневен срок или да продължите с друг полет, което да е безплатно.
Игнат Арсенов - Европейски потребителски център: Когато проблемът е предизвикан извън контрола на авиокомпанията каквито са обилни снеговалежи и т.н тогава авиокомпанията не дължи допълнителнот опарично обезщетение но това не означава , че не дължи нищо на пътника.
В този случай имаме право да получим безплатна храна, напитки, транспорт и хотел. Сигнали за проблеми с авиокомпании може да се подадат през онлайн платформите или чрез сайта на Европейския потребителски център.