НОВИНИ

​Близо 100 българи останаха във Франкфурт заради отменен полет в неделя

Малко от българите успяват да намерят места на алтернативни полети, повечето, обаче, остават без транспорт до София и без информация.

Мина Петрова
от Мина Петрова
21:10, 13.12.2017
Чете се за: 01:31 мин.
У нас
Снимка:

Лъчезар Благоев е един от пътниците, блокирани във Франкфурт. Прибира се тази вечер с полет, безплатно осигурен от компанията.

Лъчезар Благоев, пътник: "Отседнали сме при един от хората, който също беше на полета , който работи тук и има квартира. Тъй като ние дойдохме тук на почивка, знаете как е като се ходи на почивка, не можеш да изхарчиш света, със строго фиксиран бюджет, но той беше приключил, тъй като очаквахме вече да сме в България".

Друг от пътниците - Кръстьо Белев пътува 400 км с кола под наем, за да закупи от друго летище нов билет за полет към София.

Кръстьо Белев, пътник: "Във вторник, рано сутринта, тръгнахме, на обяд бяхме в Меминген и с малко закъснение успяхме да се приберем. След 48 часа. Заминахме уж за 3 дни, стояхме 5.

От компанията ни изпратиха официалната си позиция - поясняват, че полетът Франкфурт - София е бил отменен, заради тежките метеорологични условия. Но на всички пътници е предложена финансова компенсация или безплатно резервиране на алтернативен полет. Според пътниците, обаче, първоначално компанията не им е съдействала по никакъв начин.

Лъчезар Благоев, пътник: "Те не направиха и не предложиха никакъв вид компенсация. Най-голямата болка реално беше липсата на всякакъв вид информация. Те оставиха страшно много хора на произвола на съдбата и тия хора не знаеха какво да правят".

Недоволните пътници са събрали подписка с имената на близо 100 души. Някои от тях вече са наели и адвокати и ще потърсят правата си от компанията.

;

Съвети как да си търсим правата при отменен полет

Много хора ще пътуват за празниците, ето какви са правата на пътниците при отменен полет:

Игнат Арсенов - Европейски потребителски център: Компенсацията, която ни дължи една авиокомпанията при проблеми с полета, е лична и никой няма да ни обезщети доброволно, ако не сме пуснали жалба. Ако е отменен или ни е отказан достъп на борда съответно ние имаме право на обезщетение в замисимост от разстоянието на съответни яполет, а ако закъснението е по-голямо отново имаме същото право на обезщетение, под по-голямо закъснение имаме предвид над 3 часа.

Компанията трябва да предложи избор - дали да пътувате и да получите компенсация в 7-дневен срок или да продължите с друг полет, което да е безплатно.

Игнат Арсенов - Европейски потребителски център: Когато проблемът е предизвикан извън контрола на авиокомпанията каквито са обилни снеговалежи и т.н тогава авиокомпанията не дължи допълнителнот опарично обезщетение но това не означава , че не дължи нищо на пътника.

В този случай имаме право да получим безплатна храна, напитки, транспорт и хотел. Сигнали за проблеми с авиокомпании може да се подадат през онлайн платформите или чрез сайта на Европейския потребителски център.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Откриха новото американско посолство в Лондон
Откриха новото американско посолство в Лондон
След репортаж на БНТ 2 Общината реши да запази филиал на поликлиника
След репортаж на БНТ 2 Общината реши да запази филиал на поликлиника