12-и диагностично-консултативен център в столичния квартал "Люлин" е първото общинско лечебно заведение, което дигитализира изцяло здравните досиета на своите пациенти. С помощта на тази система хората имат 24 часов достъп до своя картон и изследвания посредством компютър или мобилен телефон.
30 хиляди пациенти се възползват от услугата, която предлага общинската поликлиника. Детелин Кръстев, който се занимава с поддръжката на системата, разказва как работи.
Инж. Детелин Кръстев, управител на фирма за медицински софтуер
"В центъра е пациентът. Той се регистрира и чрез своя достъп определя кой до каква информация да има достъп."
Здравното досие съдържа информация за направените прегледи и изследвания в поликлиниката. В него не присъстват документи, издадени от външни специалисти.
Нова техника ще замени близо 45 годишната апатура, с която медиците са работили досега.
Д-р Васил Василев, управител на 12-и ДКЦ
"Закупихме нов мамограф, нов рентген, четири нови апарата за клинична лаборатория, два нови апарата за физиотерапия и изцяло ново оборудване за АГ кабинета."
Инвестицията е на стойност 350 хиляди лева и е осигурено от Фонда за устойчиво градско развитие на София по програма "Джесика". Догодина предстои и основен ремонт на медицинския център. За целта ще бъдат отпуснати 200 хиляди лева от бюджета на Столичната община.
Проф. Тодор Кантарджиев предупреждава: Грипът вече се разпространява епидемично у нас
Пещерняци, облечени като коледни герои, зарадваха децата в онкохематологията на ИСУЛ
След случаите на проказа в Хърватия и Румъния: Няма опасност от инфекцията в България
БЛС иска 10% ръст на цените на клиничните пътеки и изписване на лекарства за 6 месеца
Трафикът за празниците към Банско и Гърция: Ограничения и мерки на "Пътна полиция"