НОВИНИ

Експерт от Сан Себастиан съветва туристическия бранш в Пловдив

През 2019 година, когато Пловдив ще е Европейска столица на културата, по-големият туристически поток е сигурен. По-важното е градът да запази интереса към себе си и след това. Такъв съвет даде на пловдивчани маркетинг Директорът на Сан Себастиан - Европейска столица на културата 2019.

bnt avatar logo
от Владислав Севов
07:31, 27.09.2017
Чете се за: 01:03 мин.
Още

Сан Себастиан бе домакин на най-голямата европейски културна програма миналата година. За първото тримесечие на 2016-та увеличението на посетителите на града е 30%. Цялостните данни още се изготвят.

Фернандо Алварес Буска, маркетинг директор на Сан Себастиан 2016 - Европейска столица на културата: Със сигурност мога да ви кажа, че брандът Европейска столица на културата доведе много повече хора в Сан Себастиан, отколкото иначе биха дошли. Трудно е да се прецени точно колко са дошли заради културните събития. Разбира се, важно е колко посетители ще дойдат през 2019 година. Но е още по-важно колко хора ще продължат да идват в Пловдив след това.

Всеки град има своите особености и няма как да се копира опит по отношение на туризма, подчерта още експертът.

Фернандо Алварес Буска: Точно сега в Сан Себастиан някои хора започнаха да говорят открито, че вече не искат толкова много туристи да идват там. Но мисля, че в Пловдив има още много възможности за растеж.

За местния туристически бранш перспективата също се простира и след 2019-а, особено по отношение на възможността да се надскочи представата за страната като дестинация само за зимни и летни почивки, а да се развие специализираният туризъм.

Пламен Петров, мениджър на туристическа компания: Нашата цел е да избягаме от масовия туризъм и да покажем на света това, с което разполагаме като природни дадености и културно-исторически паметници.

От бранша са уверени, че имат капацитет да посрещнат голям брой туристи.

Пламен Петров: Тогава няма да се изсипят накуп всички туристи. В годините до 2019, включително сега 2017 година имаме повишение на туристите, които посещават Пловдив.

Специалистите са спокойни, че ще могат да отговорят на изискванията на туристите с интереси към културата. Туристическите компании се консултират с местната власт и фондация "Пловдив 2019" и включват в пакетите събития от културния календар на града и региона.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Археологическото лято на остров Свети Иван
Археологическото лято на остров Свети Иван
По-качествена реколта от грозде
По-качествена реколта от грозде