В момента за транспорта по Дунав се използва едва 15 на сто от потенциала на реката. Затова експерти обсъждат в Русе възможностите за облекчаване на административните процедури, свързани с търговското корабоплаване.
Според анализа на австрийски експерти, трафикът по Дунав е 10 пъти по-нисък от този по река Рейн. Затова развиването на транспортния коридор по Дунав е особено значение, защото ще облекчи трифика по суша. Това е важно и за бизнеса в цяла Европа. Изследването сочи, че 4 шлепа по реката превозват товари колкото 440 камиона по пътища и магистрали. В същото време обаче инвестициите в плавателни съдове са по-малки, отколкото в превозни средства.
Елеонора Иванова - председател на УС на Българо-румънска търговско промишлена палата
„Флотът по река Дунав не само в България, а като цяло е остарял над 40 години масово. Особено в Долен Дунав - при нас пристигат остарелите кораби от Рейн, от Майн и се доексплоатират в нашите ширини."
Река Дунав има ключова роля при развитието на икономиката в северната част на страната. Като транспортен коридор обаче, тя е подценена и стратегиите за нейното използване са значително по-малко, отколкото за Черно море - смятат още експертите.